کد خبر 274711
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴

معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه از پیوستن حدود 40 فروند انواع کشتی و زیردریایی نظامی جدید، از جمله رزمناو موشک انداز هسته‌ای، به ناوگان نظامی-دریایی این کشور در سال 2014 خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از فارس، ناوگان نظامی-دریایی روسیه در سال 2014 حدود 40 کشتی روآبی نظامی و زیردریایی جدید از انواع مختلف به ترکیب خود اضافه خواهد کرد.

دریادار "ویکتور بورسوک" معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه با اعلام این خبر افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در میان کشتی‌های جدید ناوگان دریایی کشتی اتمی «ولادیمیر مونوماخ» است که به زودی به ترکیب کشتی‌های نیروهای دریایی اضافه می‌شود، همچنین زیردریایی دیزلی-الکتریکی مدل 636.3 به ناوگان دریای سیاه خواهد پیوست.ضمن اینکه رزمناو موشک انداز هسته‌ای سنگین «آدمیرال ناخیموف» که به تازگی تعمیر و مدرنیزه سازی شده، به همراه 3 فروند زیردریایی اتمی چندین منظوره مدرنیزه شده نیز به ناوگان دریایی روسیه باز خواهند گشت.

این مقام نظامی یادآور شد: علاوه بر این نیروی دریایی روسیه در پایان سال 2014 کشتی نجات مدرن «ایگور بلوسوف» که ساخت آن در سال جاری به اتمام می‌رسد را نیز تحویل خواهد گرفت.