کد خبر 282657
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

رئیس فدراسیون بوکس گفت: سر سپرده نیستیم و ارث پدری ما هم نیست که بخواهیم برای ماندن در آن دست به هر کاری بزنیم.

به گزارش مشرق، انتخابات فدراسیون بوکس و حواشی به وجود آمده در اطراف آن باعث شده تا این روزها اخبار زیادی از این فدراسیون به گوش برسد. حواشی که حالا ظاهرا نفر اول این رشته را هم آزرده خاطر کرده است. احمد ناطق نوری که اولین و تنها رییس فدراسیون بوکس بوده درباره این حواشی اظهارات جالب توجهی دارد.
ناطق نوری فردی بوده که بیشتر به لحاظ سیاسی شناخته می‌شود اما خیلی‌ها هم معتقدند که او موسس بوکس ایران بوده اما همین فرد که خیلی‌ها عقیده دارند بوکس با این وضعیت بدون او نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد حالا مدعی است که برای گرفتن مجوز از سوی وزارت ورزش هرگز اقدام نکرده بود و حرف‌هایی که در این باره زده می‌شود خوب نیست: «متاسفانه مثل اینکه این روزها مد شده عده‌ای حرف‌های بیخود بزنند. هیچ وقت برای مجوز به وزارت ورزش نرفتم اما نمی‌دانم چرا عده‌ای حرف‌هایی می‌زنند که بی فایده است.»
 
این روزها اخبار زیادی از بوکس مطرح می‌شود اما با این حال شما سعی نمی‌کنید خیلی جوابگوی رسانه‌ها باشید!
 من برای پاسخگویی آماده هستم. هر روز هم در فدراسیون حضور دارم اما کسی نیست که بخواهد دنبال من بگردد.

از انتخابات فدراسیون بوکس چه خبر؟ ظاهرا قرار شده 26 بهمن برگزار شود!
 مشکلی نداریم هر چه صلاح بدانند ما به آن احترام می‌گذاریم. سر سپرده نیستیم و ارث پدری ما هم نیست که بخواهیم برای ماندن در آن دست به هر کاری بزنیم.

اما باید دنبال گرفتن مجوز از وزارت ورزش و جوانان باشید.
 دنبالش نیستم، از اول هم دنبال گرفتن مجوز نبودم. البته من حقوق بگیر نیستم، آورده به بوکس داشتم اما هیچ چیزی از بوکس نبردم اما متاسفانه این روزها مثل اینکه مد شده عده‌ای حرف بیهوده بزنند. هیچ وقت برای گرفتن مجوز به وزارت ورزش نرفتم اما نمی‌دانم چرا این روزها این حرف‌ها را می‌زنند که ناطق از وزارت ورزش و جوانان درخواست مجوز کرده یا وزارت هرگز برای کسی درخواست مجوز نخواهد کرد. مثل اینکه عده‌ای منافعی دارند یا دنبال چیزی می‌گردند. ماندن در بوکس منفعتی برایم ندارد. یک روز گفتند بیا آمدم حالا هم هر چه پیش آید خوش آید.

اما به نظر می‌رسد رقیب جدی هم برای ریاست ندارید، افراد جوان و کم تجربه که نتوانستند تا به حال خودشان را نشان بدهند!
 مهم نیست، می‌آیند تجربه کسب می‌کنند این خیلی مهم نیست. البته این را بگویم من هیچ وقت دنبال جا زدن نبودم. کارگری کردم اما جا نزدم! کارمند هم شدم جا نزدم. در سیاست هم کار کردم، تا پای جان هم رفتم اما جا نزدم.

تکلیف انتخابات چه خواهد شد، شما را می‌بینیم در انتخابات؟
 مهم نیست. هر چه پیش آید خوش آید! آمدم به بوکس اعتبار بدهم هر آنچه که داشتم دادم! روزی گفتن از بوکس سم بود اما حالا همه از بوکس حرف می‌زنند! یک روز بوکس را می‌زدند حالا آن کسی که برای بوکس کار کرده را می‌زنند اما خیلی مهم نیست من اشباع شده هستم تازه کار که نیستم. 27 سال نماینده مجلس بودم اما نمی‌دانم چرا عده‌ای حرف‌های ضد و نقیض می‌زنند. البته این وضعیت سال‌ها است که وجود دارد. بگذریم در مورد موضوعات دیگر حرف بزنیم بهتر است.

درباره تیم جوانان هم بحث‌های زیادی به وجود آمد، مسابقات برگزار شد اما ما تیم را نفرستادیم؟
 ما دنبال این بودیم که تیم جوانان هم اعزام شود اما شرایط مهیا نشد. یک نفر پیدا نشد که تعهد بدهد تا مسوولیت اعزام این تیم را به گردن بگیرد. با سفیر ایران تماس گرفتیم گفت در بانکوک تظاهرات و درگیری است چهار صد نفر هم کشته شدند. به مسافران عادی گفتیم به بانکوک سفر نکنند شما بخواهید می‌توانید بیایید اما اوضاع خیلی خطرناک است. من گفتم خانواده‌هایشان تعهد بدهند که اگر مشکلی پیش آمد به گردن خودشان است اما قبول نکردند.

چرا باید خانواده‌ها تعهد می‌دادند؟
 چون احتمال رخ دادن هر اتفاقی ممکن بود. بعد اگر اتفاقی می‌افتاد می‌گفتند مگر فدراسیون‌نشین‌ها عقل نداشتند تیم را به آنجا بفرستند یا اینکه ناطق بچه‌ها را به کشتن داد.

اما می‌شد به فدراسیون‌های بین‌المللی اعتراض کرد و میزبانی را از تایلند گرفت!
 ما نامه نگاری کردیم، اعتراض خود را هم نوشتیم اما واقعیت این است که وقتی تایلند میزبانی را گرفت هیچ کشور دیگری خواهان میزبانی نبود و البته اینکه به خاطر مسائل سیاسی خیلی این اعتراض‌ها را پیگیری نکردند.

بنابراین شما برای اعزام تیم به تایلند مشکلی نداشتید؟
 به هیچ عنوان مشکلی نداشتیم. اگر جوانان اعزام نشدند به خاطر این نبود که ناطق نوری بی‌عرضه بود بلکه شرایط برای اعزام مهیا نبود. همین الان هم به جوانان گفتم که برای تورنمنت‌های مجارستان و بلغارستان آماده باشند اعزام می‌شوند.
منبع: روزنامه ایران ورزشی