کد خبر 289798
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۸

مسکو تهدید کرد که در صورتی که رئیس جمهور موقت اوکراین از قدرت نظامی در جنوب شرق کشورش استفاده کند، او را به عنوان جنایتکار جنگی معرفی خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از «روسیا الیوم»، مسکو تهدید کرد که در صورتی که «الکساندر تورچینوف» رئیس جمهور (موقت) اوکراین از قدرت نظامی در جنوب شرق کشور استفاده کند، او را به عنوان جنایتکار جنگی معرفی خواهد کرد.

این گزارش حاکی است که برخی رسانه‌های اوکراینی از جمله پایگاه «تیژدن» گزارش داده‌اند که ستونی از نیروهای روس وارد خاک اوکراین شده و در حال حرکت در منطقه «زاپورژیه» در جنوب اوکراین هستند.

بنا بر این گزارش، مقامات مستقر در اوکراین هم از پیشروی نیروهای روسی آگاه هستند، اما هنوز واکنشی به آن نشان نداده‌اند. پیش از این هم برخی منابع خبری از پیشروی نیروهای روس در خاک اوکراین خبر داده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز از پارلمان این کشور خواسته بود مجوز اعزام نیرو به اوکراین و دخالت نظامی در این کشور را صادر کنند. این درخواست با موافقت پارلمان همراه شد.

کاخ کرملین، کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که تاکنون هیچ تصمیمی برای ارسال نیروی نظامی به اوکراین اتخاذ نشده است.

نیروهای ارتش روسیه دیروز به درخواست دولت محلی کریمه که گرایشات روسی دارد، مسئولیت حفاظت از برخی اماکن مهم این منطقه را بر عهده گرفتند.
منبع: فارس