در هر صورت چشمانداز رسانههای اجتماعی چین با جدیت در حرکت است. و به همین دلیل است که شرکت اطلاعاتی کسب و کار اجتماعی (CIC) هر ساله اینفوگرافی از اپلیکیشنهای قابل قیاس چین با اپلیکیشنهای محبوب جهان از جمله واتسآپ و اینستاگرام را ارائه میدهد. در سال جاری بیشتر توجهات در چین به اپلیکیشنهای تلفن همراه است.
در اینجا به برخی از نکاتی که در اینفوگرافی باید به آن توجه داشته باشید اشاره میکنیم:
■ از واتس آپ در چین بسیار کم استفاده میشود. نرمافزار اصلی پیامکی در این کشور ویچت است البته با یک رقیب در حال پیشرفت از زیرمجموعههای شرکت Alibaba’s Laiwang که مومو (Momo) نام دارد.
■ سایت یوتیوب در چین مسدود است اما کاربران چینی میتوانند بسیاری از سایتهای ویدئویی دیگری مانند Youku, PPTV, Sohu Video ,iQiyi را انتخاب کنند که عمدتا فیلمها و برنامههای تلویزیونی دارای مجوز را پخش میکنند.
■ اپلیکیشنهای چینی در این کشور از محبوبیت بالایی برخوردارند، بطوریکه حتی در مواردی که چین برخی از اپلیکیشنها مانند واتس آپ و اینستاگرام را مسدود نکرده باز هم مردم چین از اپلیکیشنهای جایگزین چینی استفاده میکنند.
■ LinkedIn یکی از معدود سایتهای اجتماعی غربی است که در چین تاثیرگذار است و حتی بدون کمک یک سایت چینی زبان رشد چشمگیری در این کشور داشته است.
منبع: radaronline.ir