به گزارش مشرق،اصرار خودروسازان بر اجرای فرمول مذکور این شائبه را بهوجود آورده که فرمول شورای رقابت بهطور حتم منجر به افزایش قیمت خودرو خواهد شد؛ چراکه تولیدکنندگان در کنار حمایتهای دولتی، افزایش قیمت محصولات تولیدی را گريزناپذير و تنها راه برای خروج از رکود فعلی و بازگشت به روند عادی تولید ميدانند.
در هر صورت اگرچه اخبار منتشر شده حکایت از این دارد که اجرای فرمول قیمتگذاری منجر به افزایش قیمت خواهد شد؛ اما در کنار این اخبار، برخی از اظهارنظرها نیز از مخالفت جدی دولت با روند یاد شده خبر میدهد؛ بهطوریکه سخنگوی هیات دولت چهارشنبه گذشته بار دیگر اعلام کرد که دولت مخالف افزايش قیمت خودرو است.
اما اگر دولت بهطور واقعی مخالف افزایش قیمتها است با ابلاغ فرمول قیمتگذاری که ممکن است منجر به افزایش قیمتها شود، چه تصمیمی برای حمایت از مشتریان خواهد گرفت؟ این سوال از آن جهت مطرح است که دولت یا میتواند بار خودروسازان را بر دوش مشتریان قرار دهد یا میتواند ضمن مخالفت با این امر به نوعی ضرر وزیان خودروسازان را خود جبران کرده و با برنامه ریزی صحیح مانع از روند صعودی قیمتها شود.
در اين بين خودروسازان نیز به خوبی میدانند که نه تنها خودروهای موجود دیگر ظرفیت افزایش قیمت دوباره را ندارند بلکه با تحقق این امر بار دیگر بازار خودرو با آشفتگی سال گذشته روبهرو خواهد شد؛ بنابراین ظاهرا تولیدکنندگان نیز اگرچه بیصبرانه در انتظار فرمول قیمتگذاری خودرو هستند، اما عملا تمایل دارند که با دولت به توافق نهایی برسند تا اینکه مشتریان را تحت فشار قرار دهند.
در این زمینه دبیر انجمن خودروسازان نیز عنوان کرده که اگر دولت شش هزار میلیارد زیان خودروسازان را بپردازد، خودروسازان قیمتها را افزایش نخواهند داد.
در هر صورت اگرچه اخبار منتشر شده حکایت از این دارد که اجرای فرمول قیمتگذاری منجر به افزایش قیمت خواهد شد؛ اما در کنار این اخبار، برخی از اظهارنظرها نیز از مخالفت جدی دولت با روند یاد شده خبر میدهد؛ بهطوریکه سخنگوی هیات دولت چهارشنبه گذشته بار دیگر اعلام کرد که دولت مخالف افزايش قیمت خودرو است.
اما اگر دولت بهطور واقعی مخالف افزایش قیمتها است با ابلاغ فرمول قیمتگذاری که ممکن است منجر به افزایش قیمتها شود، چه تصمیمی برای حمایت از مشتریان خواهد گرفت؟ این سوال از آن جهت مطرح است که دولت یا میتواند بار خودروسازان را بر دوش مشتریان قرار دهد یا میتواند ضمن مخالفت با این امر به نوعی ضرر وزیان خودروسازان را خود جبران کرده و با برنامه ریزی صحیح مانع از روند صعودی قیمتها شود.
در اين بين خودروسازان نیز به خوبی میدانند که نه تنها خودروهای موجود دیگر ظرفیت افزایش قیمت دوباره را ندارند بلکه با تحقق این امر بار دیگر بازار خودرو با آشفتگی سال گذشته روبهرو خواهد شد؛ بنابراین ظاهرا تولیدکنندگان نیز اگرچه بیصبرانه در انتظار فرمول قیمتگذاری خودرو هستند، اما عملا تمایل دارند که با دولت به توافق نهایی برسند تا اینکه مشتریان را تحت فشار قرار دهند.
در این زمینه دبیر انجمن خودروسازان نیز عنوان کرده که اگر دولت شش هزار میلیارد زیان خودروسازان را بپردازد، خودروسازان قیمتها را افزایش نخواهند داد.