براین اساس، رگولاتوری تذکر و اخطارهای لازم، برای افزایش پهنای باند و توقف فروش سرویس به مشتریان جدید را تا زمان ارتقاء پهنای باند شرکتهای مخابرات استانی صادر کرده است.
در این رابطه زارعیان - مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران - گفته بود: این شرکت پهنای باند اینترنت را از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری کرده و براساس قوانین رگولاتوری در اختیار متشرکان قرار میدهد.
وی افزود: عوامل مختلفی باعث کاهش سرعت پهنای باند میشود که میتواند بخشی از آن مربوط به مشکلات زیرساخت و بخشی دیگر مربوط به مشکلاتی باشد که بهطور طبیعی پیش میآید. این عوامل در واگذاری پهنای باند خلل ایجاد میکند و چنانچه رگولاتوری در همان زمان شبکه را مورد سنجش قرار دهد، امکان ثبت نبود کیفیت مناسب وجود دارد.
به گفته او از آنجا که شرکت ارتباطات زیرساخت با مخابرات قرارداد سطح کیفیت خدمات_ SLA _ ندارد، مشخص نخواهد بود که مطابق قرارداد عمل میشود و یا اینکه با آنچه که به عنوان کیفیت اصلی باید در اختیار مخابرات قرار گیرد تفاوتهایی دارد.
مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات با تاکید بر وظایف نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حوزه ICT میگوید: مخابرات نیز به سهم خود چنانچه در استان یا استانهایی خلاف آنچه که باید فروخته شده باشد، برخورد خواهد کرد. اما در حال حاضر به نظر میرسد کمفروشی پهنای باند اینترنت که به مخابرات نسبت داده شده است، ناشی از کمشدن پهنای باندی است که به مخابرات فروخته میشود.