کد خبر 349254
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: دیدار روحانی و کامرون پس از 35 سال اولین باری بود که در سطح عالی انجام شد و به دلیل اهانت‌ کامرون، شخص آقای روحانی به عنوان نماینده ملت ایران باید به این سخنان پاسخ شایسته‌ای بدهد.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، درباره نطق کامرون در سازمان ملل که ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده بود اظهار داشت: اظهارات اخیر دیوید کامرون آن هم یک ساعت پس از دیدار با آقای روحانی، اولا بسیار گستاخانه و هتاکانه و در عین حال مداخله‌جویانه بود.

سراج پاسخ درخور رئیس‌جمهور به کامرون را یک مطالبه عمومی عنوان کرد و افزود: این دیدار پس از 35 سال بعد از انقلاب اولین باری بود که در سطح عالی رئیس جمهور ایران با نخست‌وزیر انگلیس انجام شد و این اهانت‌ها و اظهارات مداخله‌جویانه بعد از مذاکره با آقای روحانی صورت گرفت؛ از این رو باید شخص آقای روحانی به عنوان نماینده ملت ایران به این سخنان پاسخ شایسته‌ای بدهد.

وی درباره سخنان دیوید کامرون نیز تصریح کرد: این سخنان به یک فرافکنی شبیه بود نه یک اظهارات سنجیده و کارشده؛ این فرافکنی از این جهت مهم است که نشان می‌دهد آنها تروریست‌های دست‌آموز را پرورش داده و سازماندهی و مسلح کرده‌اند اما اکنون در این کار مانده‌اند.

سراج بر همین اساس تأکید کرد: آنها به همین خاطر با فرافکنی اتهاماتی که به سمت‌شان نشانه رفته است را به سوی دیگران می‌گیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره نطق حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: من معتقدم آقای روحانی در چارچوب سیاست‌های نظام صحبت کرد و ارزیابی کلی‌ام از این اظهارات مثبت است.

وی در عین حال افزود: مطالبه بنده به عنوان یک ایرانی و انقلابی از آقای روحانی برای پاسخ دادن به اظهارات آقای کامرون همچنان باقی است.