کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس جمهوری آرژانتین در سخنرانی چهارشنبه گذشته خود در سازمان ملل ضمن اعلام حمایت از یک دولت مستقل فلسطینی، رویکرد کشورهایی همچون آمریکا در حمله به داعش که پیش‌تر و برضد دولت سوریه مورد حمایت واشنگتن بوده است را زیر سؤال برد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری آرژانتین در سخنان خود در سازمان ملل به شدت مواضع شورای امنیت و دولت آمریکا در قبال سوریه و ایران و حزب الله را به باد انتقاد گرفت.

رئیس جمهوری آرژانتین در سخنانش از مواضع شورای امنیت در صدور قطعنامه مربوط  به مبارزه با داعش انتقاد کرد و در حین سخنانش در یک اقدام کاملاً غیر متعارف و بر خلاف عرف شورای امنیت سازمان ملل مسئولان اقدام به قطع پخش سخنان وی کردند.

رهبران جامعه یهودیان آرژانتین از اظهارات کریستینا فرناندز، رئیس جمهور این کشور در سازمان ملل متحد درباره پرونده انفجار آمیا، نقش ایران و همکاری یهودیان در این پرونده انتقاد کردند.

رهبران یهودی که به دلیل تعطیلات مذهبی 'روش هاشانا' تا روز دوشنبه 29 سپتامبر به سخنان رئیس جمهور آرژانتین واکنش نشان نداده بودند، از این که "او تلاش کرده مسئولیت ناکامی در این پرونده را به گردن جامعه یهودیان بیندازد" به شدت ابراز شگفتی کردند.

پیش از این هم رژیم اسرائیل و گروه‌های یهودی توافق ایران و آرژانتین برای همکاری در پرونده آمیا را محکوم کرده و آن را یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران توصیف کرده بودند.