به گزارش مشرق، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش عوارض 6 آزادراه بخش خصوصی، گفت: پس از سه سال با افزایش عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده اند، موافقت شد.
وی افزود: افزایش عوارضی این آزادراه ها متناسب با هزینه کرد ساخت و نگهداری آنها انجام شده و درصد مشخصی برای کل آزادراه ها مطرح نیست.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه افزایشی در نرخ عوارض آزادراههای دولت نداشتیم، بیان کرد: در سه سال گذشته نرخ عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده بودند، افزایش نداشت اما در سال جاری با این موضوع موافقت شده است.
وی با بیان اینکه عدم افزایش نرخ عوارض آزادراه موجب شد که یک سوم آسفالت جاده های ایران در شرایط بدی قرار بگیرد، افزود: حفظ جان مردم برای ما اهمیت زیادی دارد بنابراین این افزایش اندک می تواند تا حدودی به کیفیت راه ها کمک کند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: باید توجه داشت که نیاز ما به تامین منابع مالی برای افزایش کیفیت راهها بیش از این است و تمامی این عوارض برای نگهداری جاده ها هزینه می شود.
براساس ابلاغيه جدید، مقرر شده ضمن افزايش مبلغ عوارض برخي آزادراه هاي مهم کشور مانند تهران - قم، کرج - قزوين، کمربندي جنوبي و غربي تبريز و بندرعباس به بندر شهيد رجايي، با توجه به ترافيک سنگين آزاد راههاي مذکور، کليه خطوط عبوري ظرف يک سال به استثناي يک خط، به سيستم الکترونيکي اخذ عوارض مجهز و پس از برقراري سيستم الکترونيکي، نرخ عوارض عبور از بخش الکترونيکي، 20 درصد کاهش يابد.
وی افزود: افزایش عوارضی این آزادراه ها متناسب با هزینه کرد ساخت و نگهداری آنها انجام شده و درصد مشخصی برای کل آزادراه ها مطرح نیست.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه افزایشی در نرخ عوارض آزادراههای دولت نداشتیم، بیان کرد: در سه سال گذشته نرخ عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده بودند، افزایش نداشت اما در سال جاری با این موضوع موافقت شده است.
وی با بیان اینکه عدم افزایش نرخ عوارض آزادراه موجب شد که یک سوم آسفالت جاده های ایران در شرایط بدی قرار بگیرد، افزود: حفظ جان مردم برای ما اهمیت زیادی دارد بنابراین این افزایش اندک می تواند تا حدودی به کیفیت راه ها کمک کند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: باید توجه داشت که نیاز ما به تامین منابع مالی برای افزایش کیفیت راهها بیش از این است و تمامی این عوارض برای نگهداری جاده ها هزینه می شود.
براساس ابلاغيه جدید، مقرر شده ضمن افزايش مبلغ عوارض برخي آزادراه هاي مهم کشور مانند تهران - قم، کرج - قزوين، کمربندي جنوبي و غربي تبريز و بندرعباس به بندر شهيد رجايي، با توجه به ترافيک سنگين آزاد راههاي مذکور، کليه خطوط عبوري ظرف يک سال به استثناي يک خط، به سيستم الکترونيکي اخذ عوارض مجهز و پس از برقراري سيستم الکترونيکي، نرخ عوارض عبور از بخش الکترونيکي، 20 درصد کاهش يابد.