کد خبر 372166
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴

فیس‌بوک با هوش مصنوعی محتوای مطالب را تحلیل می‌کند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، این ابزار می‌تواند تصاویر نامناسب یا مطالب نادرستی که بعدا باعث شرمندگی کاربران می‌شود را تشخیص دهد و در هنگام انتشار این قبیل مطالب، هشدارهای لازم را به کاربران بدهد.

شرکت فیس‌بوک قصد دارد نوعی ابزار کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی بسازد که می‌تواند فعالیت‌های اجتماعی کاربران در این فضای اجتماعی را تحلیل کند و اگر آنها اقدامی انجام دهند که قرار است بعدا پشیمان شوند، به آن ها هشدارهای لازم را قبل از انتشار بدهد.

این ابزار می‌تواند تصاویر نامناسب یا مطالب نادرستی که بعدا باعث شرمندگی کاربران می‌شود را تشخیص دهد و در هنگام انتشار این قبیل مطالب، هشدارهای لازم را به کاربران بدهد. "یان لی‌کان"(Yann LeCun) مدیر آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی فیس‌بوک(FAIR) و گروهش مطالعات گسترده‌ای روی این ابزار انجام داده‌اند و هم‌اکنون نمونه اولیه آن را عرضه کرده‌اند.

او اظهار داشت که این دستیار دیجیتالی در صورت تشخیص این قبیل محتوا به کاربر می‌گوید: «این تصاویر به صورت عمومی منتشر می‌شوند. آیا مطمئن هستید که تمایل دارید مدیر شرکت یا اعضای نزدیک خانواده شما چنین عکس‌هایی را مشاهده کنند؟»

ابزار جدید مبتنی بر نوعی فناوری برای تشخیص هوشمندانه تصاویر ساخته می‌شود و از این طریق می‌تواند دریابد که کاربر تا چه اندازه در سلامت جسمی و روحی به‌سر می‌برد.

مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران