کد خبر 381759
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

چند باشگاه کانادایی با داشتن دلال مشترک دل به عقد قرارداد رسمی با بازیکنان خوش نام تیم ملی فوتبال ایران بسته اند.

گروه ورزشی مشرق - درخشش یوزهای ایرانی در جام ملت‌های قاره کهن و پیروزی‌های ارزشمند مردان کارلوس کی‌روش برابر تیم‌های بحرین و قطر و امارات، هواداران ایرانی در سراسر جهان را به وجد آورده است، توقع همه بالا رفته و شاید باید به مردم درباره این توقع بالا از بازیکنان حق داد.
مرد پرتغالی تیم ملی فوتبال کارش را بلد است، دشمنان و دوستان خاص خودش را هم دارد و کدام مربی در تاریخ فوتبال ایران بوده که بدون دشمن و دوست به کارش ادامه داده باشد؟

بازی بعدی ایران هم ساده نیست و به قول مرد پرتغالی، هیچ بازی، در حکم مرگ و زندگی نخواهد بود، بازیکنان تیم ملی خوش درخشیده‌اند و آنها که می‌دانند ین تیم در چه شرایطی تشکیل و راهی استرالیا شده تا همین جا هم از مردان کارلوس راضی هستند.

بازتاب پیروزی‌های تیم ملی ایران در رسانه‌های خارج از کشور قطعا از نظر علاقه‌مندان به فوتبال گذشته و نیازی به تکرارش نیست اما ذکر این نکته لازم به نظر می‌رسد که معمولا میدان‌های بزرگی چون جام جهانی، جام ملت‌ها و المپیک بهترین فرصت برای دلالان فوتبال از هر دو نوع رسمی و غیر رسمی محسوب می‌شود تا با انتخاب استعدادهای ناب در فوتبال بری جابجایی آنها بین تیم‌های باشگاهی تلاش کنند.

فوتبال در کشور کانادا هرگز محبوب نیست و حتی مقایسه ضریب محبوبیت فوتبال با رشته های زمستانی یا رزمی بسیار بیهوده و اشتباه است. اما فوتبال هم در آمریکای شمالی، هواداران خاص خودش را دارد و بسیاری از مهاجران از کشورهای آسیایی و آفریقایی گوشه‌ای از پروژه فوتبال در کانادا ر در دست گرفته و آن را پیش می‌برند.

عدم اقبال عمومی مقامات ورزش کانادا به رشته فوتبال باعث شده تا این رشته ورزشی عملا به دست غیربومی‌ها اداره شود تا جایی که تیم ملی فوتبال دانشگاهی که در آمریکا اهمیت زیادی برخوردارند، به دست مربیان ایرانی، هندی، کره ای،اروپای شرقی  و چینی اداره می شوند.

به گزارش مشرق، تورنتو اف.سی به عنوان یکی از تیم‌های فوتبال باشگاهی بزرگ و نسبتا پرطرفدار در فوتبال کانادا از چندی پیش با توجه به بودجه 45 میلیون دلاری خود برای خرید بازیکن به دنبال سباستین جوینکو ایتالیایی بوده و در تازه ترین خبر از تماس مدیربرنامه های باشگاه در بخش استعداد یابی با چند بازیکن از تیم ملی فوتبال ایران سخن به میان امده است. نامی از هیچ بازیکن ایرانی در متنی که کارلوس کابایرو در صفحه فیس بوکش منتشر کرده به چشم نمی خورد اما در یکی از جملات خود طوری که خواسته باشد با کنایه به یکی از بازیکنان مورد علاقه‌اش اشاره کند نوشته است: ستاره‌ای که این چنین فرصت طلبانه دروازه امارات را باز می کند حق دارد در بهترین باشگاه فوتبال کانادا پادشاهی کند!

بعید به نظر می رسد با توجه به قوانین حاکم بر بازی‌های رسمی زیر نظر فیفا مانند جام ملت‌های آسیا یک دلال حتی اگر رسمی هم باشد به راحتی بتواند با بازیکنان تماس بگیرد و نظام فکری آنها در به هم بریزد اما این مدیر برنامه با هماهنگی با مربیان می‌تواند به مقصد برسد و سوال اینجا است که در این روزها آیا نظارتی بر رفت و آمد دلالان کوچک و بزرگ فیفا در هتل تیم ملی وجود دارد؟ آیا خبرنگاران و عکاسان و دلالان خارجی که به به راحتی می توانند در لباس یک خبرنگار وارد هتل شوند بدون هیچ هماهنگی به بازیکنان تیم ملی می‌رسند و پیغام رئیس خود را به آنها می‌رسانند؟

آیا مونترال اف.سی، تورنتو اف.سی و یا ونکوور راورز تا امروز با گوچی یا سردار آزمون تماس داشته اند؟ مشخص است که چند باشگاه کانادایی با داشتن دلال مشترک دل به عقد قرارداد رسمی با بازیکنان خوش نام تیم ملی فوتبال ایران بسته اند.