کد خبر 399970
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹

وزیرخارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه انگلیس جمهوری اسلامی ایران را به اتخاذ سیاست خصمانه در منطقه متهم کرد.

به گزارش مشرق، شبکه العربیه خبر داد که سعودالفیصل وزیرخارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با «فیلیپ هاموند» وزیرخارجه انگلیس ایران را به اتخاذ سیاست خصمانه و مداخله جویانه در امور کشورهای منطقه متهم کرد.

وی در ادامه گفت: نباید اجازه دهیم ایران توافقی را پیش ببرد که شایسته آن نیست.

وی در ادامه در مورد یمن گفت: امنیت دولت‌های شورای همکاری با امنیت یمن گره خورده است.

وزیرخارجه عربستان در مورد سوریه ابراز کرد: در آینده سوریه هیچ جایگاهی برای بشار اسد متصور نیست و محتویات گفت‌و‌گوهای ژنو1 باید ملاک حل بحران سوریه شود.

در مقابل فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس نیز در مورد موضوع هسته ای ایران گفت: نباید اجازه دهیم تا ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و تلاش می‌کنیم تا توافق دائمی را با ایران در مورد برنامه هسته‌ای این کشور داشته باشیم.

وی با ابراز نگرانی از اوضاع یمن ادامه داد: حملات انجام شده در شهر «عدن» را محکوم و با عربستان در برقراری امنیت در منظقه همکاری می‌کنیم.

وزیرخارجه انگلیس با پیروی از سخنان سعودالفیصل در مورد سوریه گفت: در حمایت از مخالفان میانه روی سوریه همچنان مصر هستیم و لازم است بشار اسد هیچ نقشی در آینده سوریه نداشته باشد.
منبع: فارس