کد خبر 422213
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵

قام مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی کردیم در سال جاری 3 هزار و 700 واحد تولیدی نیمه فعال و راکد در کشور را فعال کنیم که با این کار حدود برای حدود 130 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش مشرق، مجتبی خسرو تاج امشب در جمع خبرنگاران در بوشهر در پاسخ به سؤالی در مورد آمار واحدهای تولیدی راکد در کشور اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در معاونت صنعتی وزارت صنعت، تمام طرح‌های صنعتی که قرار است در کشور اجرایی شود ازنظر پیشرفت فیزیکی طبقه‌بندی خواهند شد و آن‌هایی که درصد پیشرفت بالایی دارند در اولویت کمک مالی قرار می‌گیرند.

وی بابیان اینکه لازمه افزایش تقاضای تولید، فراهم کردن زمینه‌های صادرات است، گفت: وقتی صحبت از رونق می‌شود به این معنی است که بازار کشش لازم برای خرید محصول را داشته ‌باشد و تولیدکننده احساس کند کالای او با قیمت مناسب فروش می‌رود.

خسرو تاج بیان کرد: پیش‌بینی کردیم در سال جاری 3 هزار و 700 واحد تولیدی نیمه فعال و راکد در کشور را فعال کنیم که با این کار حدود برای حدود 130 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤالی در مورد واگذاری سرخابی‌ها به مجموعه‌های خودروسازان وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هنوز که اتفاقی در این زمینه نیفتاده و هر زمان که واگذاری این دو باشگاه به خودروسازان عملی شد در این مورد اظهارنظر می‌کنیم.

وی در مورد واردات و تأثیر آن بر اشتغال هم بیان کرد: اگر کالای وارداتی مصرفی نبوده و کالایی اولیه و واسطه‌ای باشد که مشکلی ندارد، اگر توانستیم با واردات کالای واسطه‌ای، شغلی ایجاد کنیم ایرادی ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: افزایش تعرفه برخی کالاها با هدف حمایت از تولید داخلی بوده اما صرفاً با افزایش تعرفه نمی‌توان از تولید داخلی حمایت کرد.

خسرو تاج ادامه داد: سیاست دولت استمرار کنترل تورم است تا تک‌نرخی شود، اگر تورم کاهش یافت آن موقع می‌توان در مورد کارمزد و سود بانکی بحث کرد.

وی در مورد افزایش نرخ بنزین هم یادآور شد: افزایش نرخ بنزین بیشتر آثار روانی داشته و اثری برافزایش قیمت کالاها ندارد و افزایش قیمت کالاها ربطی به افزایش نرخ بنزین ندارد.
منبع: فارس