کد خبر 446764
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: بدون دفاع خوب نمی‌توانیم برنده بازی‌ها باشیم و برای صعود به المپیک باید به بهترین دفاع در آسیا برسیم.

به گزارش مشرق، «دیرک باوئرمن» در دیدار شب گذشته مقابل اسلواکی از دست داوران میدان ناراضی بود اما با این وجود به خوبی میدان را اداره و تیم را با تعویض‌هایش به پیروزی رساند تا حریف آمریکا در مرحله نیمه‌نهایی شود. او درباره داوری معتقد است: در میدان، رفتارهای داور را نمی‌توان کنترل کرد ولی احساسات خودمان را می‌توانیم کنترل کنیم تا مسیر بازی را از دست ندهیم. این امری طبیعی است و باید تنها به مسابقه و کسب نتیجه فکر کرد.

سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال ایران ادامه داد: این نوع قضاوت ذهن متاسفانه همه را برهم ریخت اما نمی شود کاری کرد و چیزی را عوض کرد. ما  اگر می‌خواهیم به المپیک برویم مجبوریم با آنها مصالحه کنیم. باید به اندازه‌ای به بلوغ فکری و حرفه‌ای رسیده باشیم که فقط بازی خودمان را انجام دهیم.

باوئرمن در مورد دفاع خوب بازیکنانش در کوارتر دوم  مقابل اسلواکی گفت: ما  اگر می‌خواهیم برای المپیک 2016 ریو صعود کنیم باید به بهترین دفاع در آسیا و چین برسیم. ما می‌توانیم بهتر از اینها شویم. الان 60 درصد آنچه می‌خواهم انجام شده است. وقتی به تهران  برگردیم، بزرگ‌ترین کاری که باید بکنیم کار جسمانی و دفاعی است.بعد از آن حمله را در آمادگی جسمانی ترکیب می‌کنیم. همه تلاش می کنند و همه چیز جدید است. جلسه‌ای طولانی را داریم و سعی می‌کنیم دفاع و حملات این سه بازی را بررسی و نقاط ضعفمان را برطرف کنیم.

باوئرمن در پایان گفت: ما می‌خواهیم گول زدن و تکنیکی گل زدن را سازماندهی کنیم و راحت و ساده گل بزنیم. به نظر من دیمی بازی کردن باعث می شود خیلی راحت گل بخوریم. من در سال 2000 در یورو لیگ تیم داشته‌ام، بازی‌های ملی زیادی انجام داده‌ام و المپیک رفته‌ام. پس مردم می توانند به حس من اعتماد کنند. اگر می‌خواهیم  به سطح بالاتری  برسیم باید هم در دفاع و هم در حمله موفق باشیم. بدون دفاع خوب نمی‌توانیم ببریم و بازیکنان همه به کار دفاعی فکر می‌کنند.

منبع: سایت فدراسیون بسکتبال

منبع: تسنیم