کد خبر 438764
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به حضور دریک بائورمن آلمانی در راس کادرفنی تیم ‌ملی بسکتبال ایران پرداخته است.

به‌ گزارش ‌مشرق، سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به حضور دریک بائورمن، مربی آلمانی بر روی نیمکت تیم ‌ملی بسکتبال اشاره کرده و درباره حضور این سرمربی در ر‌قا‌بت های قهرمانی آسیا در سال 2015 و کسب سهمیه المپیک پرداخته است.

در این گزارش آمده است: "بائورمن که تیم ‌ملی آلمان را هفت سال پیش به المپیک رساند، حالا در تلاش است تا امسال با تیم ‌ملی ایران به این موفقیت برسد و راهی المپیک 2016 شود.

موفق‌ترین تیم‌ آسیا در چند سال گذشته هدایت خود را به مربی 57 ساله آلمانی داده است تا در ر‌قا‌بت های قهرمانی آسیا با هدایت این مربی از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. مدافع عنوان قهرمانی آسیا اکنون دو ماه و نیم با ر‌قا‌بت های جام ملتهای قاره کهن در چین فاصله دارد.

ایران سال گذشته با قهرمانی در کاپ آسیا سهمیه حضور در جام ملت‌ها را کسب کرده و امیدوار است با هدایت این مربی آلمانی برای چهارمین بار از سال 2007 به مقام قهرمانی آسیا برسد و برای دومین بار پس از المپیک 2008 پکن به این بازی‌ها راه پیدا کند.

ایران در المپیک 2008 با رایکو ترومن در بازی‌ها شرکت کرد اما با شاگردان بائورمن من رویارویی نداشته است.

در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی چین برگزار می‌شود تنها تیم اول به صورت مستقیم راهی المپیک ریو خواهد شد و تیم‌های دوم و سوم باید در مسابقات انتخابی بین قاره ای حاضر شوند.

بائورمن در تهران و پس از عقد قرارداد با بسکتبال ایران، اظها‌ر کرد: من بهترین تلاشم را در این زمینه انجام خواهم داد تا با ایران قهرمان آسیا شوم و سهمیه المپیک 2016 ریو را کسب کنم.

او زمانی این حرف را زد که با خودکاری در دستش قرارداد سه ماهه‌اش را با فدراسیون بسکتبال ایران امضا کرد.

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارش خود نوشته است: اگر ایران سهمیه المپیک 2016 ریو را کسب کند، این مربی آلمانی کارش را با تیم ‌ملی بسکتبال ایران ادامه می‌دهد.

بائورمن درباره تیم ‌ملی بسکتبال ایران نیز گفته است: من عملکرد تیم ‌ملی ایران در جا‌م جها‌نی اسپانیا را دیده‌ام و می‌دانم که این تیم بازیکنان مبارزی در ترکیب خودش دارد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: کار تیمی یکی از ویژگی‌های تیم ‌ملی بسکتبال ایران بوده و می‌توان آن را با عملکرد تیم ‌ملی آلمان یکی دانست. ملی‌پوشان ایران در کارهای تیمی خوب هستند. ما نیاز داریم تا برای رسیدن به المپیک تیمی کار کنیم و من در این مسیر که تلاش می‌کنم به هدف‌مان برسیم به حمایت 100 درصدی نیاز دارم.

او همچنین گفته است: این یک ریسک بزرگ است که هدایت یک تیم را دو ماه قبل از مسابقات انتخابی المپیک قبول کنم ، ولی پتانسیل‌ و انگیزه خوب بسکتبالیست‌های ایران به من کمک کرد تا این کار را قبول کنم.

بائورمن در طی دو سال گذشته هدایت تیم ‌ملی لهستان را بر عهده داشته است و در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی اروپایی سال 2013 این تیم را رهبری می کرده است اما لهستان نتوانست از گروه دشوار خود در این ر‌قا‌بت‌ها صعود کند. گروهی که در آن اسلوونی، اسپانیا، کرواسی، گرجستان و چک حضور داشتند.

این مربی در فصل گذشته کار خود را در تیم بسکتبال کرانسی اوکتیبار روسیه گذرانده که این تیم در لیگ این کشور دوازدهم شده است. از جمله سوابق او می‌توان به حضورش در المپیک 2008 پکن اشاره کرد که هدایت تیم ‌ملی آلمان را بر عهده داشت.

او به همراه این تیم در ر‌قا‌بت‌های کسب سهمیه بین قاره‌ای توانست جزو سه کشوری باشند که المپیک پکن را به دست آوردند.

بائورمن همچنین به همراه تیم ‌ملی آلمان نایب قهرمان اروپا در سال 2005 شد.

مهمد بچیروویچ، سرمربی قبلی تیم ‌ملی بسکتبال ایران بود که در سال 2013 توانست این تیم را قهرمان آسیا کند و سال گذشته نیز در جا‌م جها‌نی شاگردانش را هدایت کرد.

ایران در جا‌م جها‌نی مصر را شکست داد و برابر صربستان ، اسپانیا، فرانسه و برزیل شکست خورد.

پیش از بائورمن، لوکا پاویچویچ، سرمربی قبلی تیم ‌ملی مونته نگرو یکی از گزینه‌های اصلی فدراسیون بسکتبال ایران بود اما او گزینه مورد نظر محمود مشحون، رییس فدراسیون جدید بسکتبال نبود. زمانی که مشحون دوباره به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد، او را گزینه مناسب تیم ‌ملی ندانست.

تیم ‌ملی ایران در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا به همراه ژاپن ، مالزی و هند در گروه A قرار دارد".

تیم ‌ملی بسکتبال هند به تازگی سهمیه حضور در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی بسکتبال آسیا را کسب کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس