کد خبر 476488
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: در اوزان ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم شانس کسب مدال طلا را در المپیک داریم و اگر خوب به آن رسیدگی شود و نقاط ضعف‌ها، به خصوص رحیمی را برطرف کنیم باید در المپیک صاحب طلا شویم.

به گزارش مشرق، منصور برزگر با بیان این مطلب افزود: از زمانی‌که رسول خادم به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد انتخاب شد، به دنبال فردی شاخص می‌گردیم، اما باید در این مورد به یک خاطره اشاره کنم؛ زمانی مسئولین کشتی برای انتخاب سرمربی برای تیم ملی به شوروی سابق سفر کردند و هر مربی که آنها معرفی می‌کردند، گفتند که خوب نیست و در نهایت مسئولین کشتی شوروی گفتند ما مربی زیاد داریم، اما آن مربی که شما دنبال آن می‌گردید ما هم به دنبالش هستیم.

دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک ادامه داد: ما مربیان، بسیار خوب و سازنده‌ای داریم، اما آن کسی که باید سرمربی تیم ملی باشد باید شاخص باشد و ما باید به آن برسیم. پس از بحث و بررسی‌های زیاد در شورای فنی تمام اعضاء به این نتیجه رسیدند که خادم فعلا تا المپیک برزیل، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد باشد به دلیل اینکه روی تمام نفرات شناخت کامل دارد و اگر در این زمان بخواهیم به ترکیب تیم دست بزنیم و تغییر ایجاد کنیم تیم حتما لطمه خواهد خورد.

برزگر در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: برای اینکه بتوانیم پس از المپیک نفر شاخصی را برای سرمربیگری تیم ملی پیدا کنیم و تیم و کادر را به دست آنها بسپاریم که بتوانند هم با فدراسیون و هم با کشتی‌گیران کار کند تصمیم گرفتیم که نفراتی را در مسابقات مختلف اصلی بعنوان سرمربی تیم آزمایش کنیم تا با بررسی تمامی شرایط و گزارش‌هایی که ارسال می‌شود بتوانیم شاخص‌ترین فرد را انتخاب کنیم.

وی در مورد اینکه آیا خارج از نفراتی که آنها برای سرمربیگری انتخاب کرده‌اند، افراد دیگری هم می‌توانند به جمع آنها بپیوندد پاسخ داد: 100 درصد همینطور است؛ اگر بتوانیم نه در کشتی بلکه در تمام زمینه‌ها اختلافات شخصی را کنار بگذاریم و ملی فکر کنیم و اگر وجود کسی به نفع تیم ملی باشد حتما این کار را خواهیم کرد.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در مورد حضور خادم بعنوان سرمربی و کشتی‌گیران فعلی در المپیک 2016 و نتایج کسب شده احتمالی گفت: تیم موجود مطمئنا در سال آینده رشد خوبی خواهد کرد و احتمال اینکه نفراتی هم به آن اضافه شود زیاد است. ما در اوزان 57 و 65 کیلوگرم شانس کسب مدال طلا را داریم و اگر خوب به آن رسیدگی و بررسی کنیم و نقاط ضعف‌ها، مخصوصا حسن رحیمی را برطرف کنیم مطمئنا باید در المپیک صاحب مدال طلا شویم.

برزگر ادامه داد: تیم فعلی تیم خوبی است و مطمئنا چندین سال جواب خواهد داد. دنیا پس از ماندگاری کشتی در المپیک، در حال حاضر خیلی روی این رشته کار می‌کند و شاهد آن تیم آمریکا است که با ترکیبی نسبتا متفاوت ظاهر شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین ما مخصوصا نمایندگان مجلس که از ما در مورد نتایج توضیح می‌خواهند باید ببینند که چه قانونی در مورد حمایت از قهرمانان ما تصویب کرده‌اند. کسی که قهرمان می‌شود باید بداند چه امتیازی دارد و در واقع همیشه قهرمانان ما از این موضوع گلایه دارند. اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار حق نظارت، مساعدت کنند و قانونی را در مورد حمایت از قهرمانان ما به تصویب برسانند دغدغه‌های آنها برطرف خواهد شد و بیشتر می‌توانند به روی کار خود تمرکز کنند.
منبع: فارس