کد خبر 487471
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

به نوشته اين روزنامه لبناني ، در اين ديدارها نيازها و مطالبات موسسات نظامي و امنيتي لبنان براي مبارزه با تروريسم بررسي شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه لبناني السفير فاش کرد که ديويد کوهن معاون رييس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا( سيا) به طور سري به لبنان سفر کرده است.

السفير افزود: معاون مدير سيا هفته قبل به لبنان سفر کرده و اين سفر کوتاه حدود سه ساعت طول کشيده است.

اين روزنامه لبناني اضافه کرد: اين مامور ارشد سيا با نهاد المشنوق وزير کشور ، ژنال جان قهوجي فرمانده ارتش و ژنرال عباس ابراهيم مديرکل امنيت عمومي لبنان ديدار وگفت وگو کرده است.

السفير خاطرنشان کرد: کوهن همچنين در نشستي با حضور ژنرال جورج قرعه مديرکل امنيت کشور، سرتيپ ادمون فاضل مدير امنيت ارتش و سرتيپ عماد عثمان رييس شعبه اطلاعات در نيروهاي امنيت داخلي(پليس) شرکت کرده است.

به نوشته اين روزنامه لبناني ، در اين ديدارها نيازها و مطالبات موسسات نظامي و امنيتي لبنان براي مبارزه با تروريسم بررسي شده است.

السفير تاکيد کرد: سفر کوهن به لبنان نشان مي دهد که همچنان چتر حمايتي از لبنان دست کم در عرصه امنيتي وجود دارد.

براساس اين گزارش، ديويد هيل سفيرآمريکا در لبنان هم که آخرين روزهاي ماموريتش در اين کشور را سپري مي کند، در ديدارهاي خداحافظي با مقامات لبناني گفته است که واشنگتن به حمايت کامل خود از ارتش و دستگاه هاي امنيتي لبنان در مبارزه با ترورسيم ادامه مي دهد.

وي همچنين تاکيد کرده است که عملکرد اداره کل امنيت عمومي لبنان در رويارويي با تروريست ها شاهد تحولي چشمگير بوده است.
منبع: ایرنا