به گزارش مشرق ، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران ،با اشاره به اینکه خطوط هوایی ایرانی به طور متوسط در حال مذاکره برای خرید 3 تا 5 فروند هواپیمای جدید و اضافه کردن به هواپیماهای فعال خطوط خود هستند، گفت: شرکتهای هواپیمایی برای پاسخگویی به نیاز حمل و نقل کشور تلاش مضاعفی را برای ورود هواپیماهای جدید به کشور آغاز کردند که ماحصل بخشی از این تلاشها ورود هواپیماهای بوئینگ 737 که به تازگی صورت گرفته میباشد.
وی افزود: بر اساس سیاستهای سازمان هواپیمایی کشور قرار است تمامی هواپیماهایی که از این پس وارد ناوگان هواپیمایی کشور میشوند سال ساخت آنها از 1998 به بعد باشد.
سامانی با اشاره به اینکه بنا داریم سن ناوگان هواپیمایی کشور را به 15 سال برسانیم اظهار داشت: البته در دنیا هیچ استاندارد مشخص و خاصی برای سن ناوگان وجود ندارد و هر کشوری متناسب با توان وضعیت حمل و نقل هوایی خود سعی میکند سن هواپیماهای مورد استفاده خود را کاهش دهد.
وی ادامه داد: افزایش سن ناوگان هواپیمایی کشور منجر به بالا رفتن هزینههای تعمیر، نگهداری و نیز مصرف سوخت میشود و در واقع شرکتهای هواپیمایی میبایست برای پایین آوردن هزینههای خود اقدام به کاهش سن ناوگان هوایی ایرلاین خود کنند.
رئیس انجمن هواپیمایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر 250 فروند هواپیما در خطوط مختلف هوایی کشور وجود دارد تصریح کرد: بر اساس افق سندچشمانداز 1404 ایران باید تعداد هواپیماهای فعال در خطوط هوایی خود را به 580 فروند هواپیما افزایش دهد.
به گفته سامانی از 250 فروند هواپیمای موجود در ناوگان هواپیمایی کشور در حال حاضر 100 فروند آن به دلیل مشکلات نبود قطعات و مسائل فنی زمینگیر است.
وی با اشاره به خبر منتشر شده از سوی برخی از خبرگزاریها مبنی بر ورود 13 فروند بوئینگ 737 به کشور گفت: از این تعداد، هشت فروند، پنج ماه پیش به کشور وارد شده و مابقی قرار است تا پایان سالجاری به ناوگان هواپیمایی کشور اضافه شود.
دبیر انجمن هواپیمایی کشور به ورود یک فروند هواپیمای AVRO نیز گفت: این هواپیما دو ماه پیش به کشور وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان جابجایی مسافر و کالا از طریق خطوط هواپیمایی در کشور پنج درصد یا کمتر از آن است، اظهار کرد: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته این رقم باید متناسب با جمعیت و شرایط اقتصادی کشور افزایش در سالهای آینده افزایش پیدا کند.
وی افزود: بر اساس سیاستهای سازمان هواپیمایی کشور قرار است تمامی هواپیماهایی که از این پس وارد ناوگان هواپیمایی کشور میشوند سال ساخت آنها از 1998 به بعد باشد.
سامانی با اشاره به اینکه بنا داریم سن ناوگان هواپیمایی کشور را به 15 سال برسانیم اظهار داشت: البته در دنیا هیچ استاندارد مشخص و خاصی برای سن ناوگان وجود ندارد و هر کشوری متناسب با توان وضعیت حمل و نقل هوایی خود سعی میکند سن هواپیماهای مورد استفاده خود را کاهش دهد.
وی ادامه داد: افزایش سن ناوگان هواپیمایی کشور منجر به بالا رفتن هزینههای تعمیر، نگهداری و نیز مصرف سوخت میشود و در واقع شرکتهای هواپیمایی میبایست برای پایین آوردن هزینههای خود اقدام به کاهش سن ناوگان هوایی ایرلاین خود کنند.
رئیس انجمن هواپیمایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر 250 فروند هواپیما در خطوط مختلف هوایی کشور وجود دارد تصریح کرد: بر اساس افق سندچشمانداز 1404 ایران باید تعداد هواپیماهای فعال در خطوط هوایی خود را به 580 فروند هواپیما افزایش دهد.
به گفته سامانی از 250 فروند هواپیمای موجود در ناوگان هواپیمایی کشور در حال حاضر 100 فروند آن به دلیل مشکلات نبود قطعات و مسائل فنی زمینگیر است.
وی با اشاره به خبر منتشر شده از سوی برخی از خبرگزاریها مبنی بر ورود 13 فروند بوئینگ 737 به کشور گفت: از این تعداد، هشت فروند، پنج ماه پیش به کشور وارد شده و مابقی قرار است تا پایان سالجاری به ناوگان هواپیمایی کشور اضافه شود.
دبیر انجمن هواپیمایی کشور به ورود یک فروند هواپیمای AVRO نیز گفت: این هواپیما دو ماه پیش به کشور وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان جابجایی مسافر و کالا از طریق خطوط هواپیمایی در کشور پنج درصد یا کمتر از آن است، اظهار کرد: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته این رقم باید متناسب با جمعیت و شرایط اقتصادی کشور افزایش در سالهای آینده افزایش پیدا کند.