کد خبر 490190
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تبحر و تخصص خلبانان ایرانی در نشست و برخاست انواع هواپیما، گفت: برخی خلبانان ایرانی به عنوان مشاور در کمپانی‌های سازنده هواپیما نظیر بوئینگ فعالیت می‌کنند.

 به گزارش مشرق، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در واکنش به خبر یکی از رسانه‌ها‌ مبنی بر عدم تخصص خلبانان ایرانی اظهار داشت: در حال حاضر 98 درصد ناوگان هوایی کشور توسط خلبان‌های ایرانی هدایت می‌شود و فقط 2 درصد این ناوگان توسط خلبانان خارجی به پرواز در می‌آید.

‌وی ادامه داد: خلبانان ایرانی از توانمندی بالایی برخوردار هستند که نماد آن به زمین نشاندن هواپیما با چرخ بسته در فرودگاه مهر‌آباد‌ یا مدیریت هواپیما در شرایط بحران نظیر اشتعال موتور هواپیمای بوئینگ ماهان ‌‌است که با درایت خلبانان ایرانی، این هواپیماها سالم به زمین نشستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه خلبانان ایرانی در شرکت‌های معتبر دنیا نیز پرواز می‌کنند، اظهار داشت: برخی خلبانان ایرانی به عنوان مشاور در کمپانی‌های سازنده هواپیما نظیر بوئینگ فعالیت دارند.

اسعدی سامانی با اشاره به تبحر و تخصص خلبانان ایرانی در نشست و برخاست هواپیماها اظهار داشت: بسیاری از کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند، خلبانان ایرانی را برای ناوگان خود جذب کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: خلبانان ایران در سکانداری هواپیماهای پهن‌پیکر و به‌روز کشور‌ تبحر دارند.

اسعدی سامانی افزود: با این حال البته‌ دستمزد خلبانان ایرانی‌ پایین است و با وجود توانمندی بالا‌، به دلیل مشکلات مالی شرکت‌های هواپیمایی، دستمزد خلبانان در ایران چندان مناسب نیست، اما‌ با وجود پیشنهاد دستمزد‌های بسیار بالاتر در دنیا،‌ به دلیل تعصب ملی و غیرت ایرانی، ‌در داخل کشور‌ فعالیت می‌کنند.

بنابراین گزارش پیش از این رئیس سابق انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی کشور در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها، به ضعف شدید آموزشی خلبانان ایرانی اشاره کرده و گفته بود: ‌این روزها همه برای اخذ گواهینامه خلبانی اقدام می‌کنند، در صورتی که در این کار مهارت و حرفه ای بودن مهم است.

‌سید عبدالرضا موسوی ‌که این روزها مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس است، مدعی شده بود: خلبان ایرانی فوق العاده ضعیف هستند،‌ از بین 100 نفر شاید 5 تا 10 خلبان حرفه‌ای باشد؛ هر کسی برای دل خودش گواهینامه خلبانی گرفته است، اما خلبان باسوادی که از هوش کافی برخوردار باشد، کم داریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    این اقا بیجا کرده همچین حرفی زده همه جای دنیا میدونن و اذعان دارن خلبانان ايراني جز بهترينها هستن
  • هوانورد ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    منظور ایشان خلبانان نو آموز بود که توسط برخی آموزشگاه های جدید التاسیس و فاقد کیفیت آموزش دیده اند که متاسفانه در اغلب موارد جای تامل دارد ، همانطور که میدانید در گذشته آموزش خلبانی شخصی وبازرگانی فقط توسط یک آموزشگاه معتبر وسختگیر سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شد که حاصل آن خلبانان متبحر وبا تجربه نسلهای گذشته هستند لیکن در مورد برخی خلبانان و آموزشگاه های جدید میبایست با تامل بیشتری قضاوت شود . که ریشه اشکال نیز بعضا در خود سازمان هواپیمایی کشوریست.
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    خلبانان ایرانی بدلیل ضعف آموزش مورد قبول شرکت های هواپیمایی اروپا نیستند
  • امیر ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    از بس پشت این هواپیما قراضه ها نشستن اوستا شدن.خلبانی با یک موتو خاموش دو و سه موتور خاموش.فرود بدون چرخ.چند تا خلبان میشناسم تو اجانس کار میکنن.
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    منظور همان خلبانهایکه الان در حال راننندگی تاکسی هستند درسته ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس