به گزارش مشرق ، علی ربیعی در مراسم یادبود قربانیان سوانح رانندگی، اظهار کرد: در مرحله اول باید سیاستگذاریهایی داشته باشیم که در ابعاد مختلف رانندگی منجر به سانحه نشود. همچنین باید به گونهای سیاستگذاری کنیم که از بار فاجعه-سانحه رانندگی- کم کنیم، بعد از سانحه نیز سیاستگذاری به نحوی باشد که زندگی بهتری را برای بازماندگان فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه من قربانی سانحه رانندگی هستم، افزود: فرزند 15 سالهای سه ساعت کنار خیابان ماند و هیچ کس هم آنرا به بیمارستان منتقل نکرد. راننده هم پس از تصادف فرار کرده بود.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار 90 درصد کشتهها و آسیبدیدههای سوانح رانندگی از اقشار کمدرآمد و متوسط جامعه هستند، ادامه داد: 25 درصد سوانح رانندگی جادهای مربوط به موتورسیکلتهاست که 60 درصد آن منجر به مرگ میشود.
وی با یادآوری اینکه بیشترین تلفات سوانح رانندگی مربوط به استانهای لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و ایلام است، اظهار کرد: بخشی از تصادفات رانندگی به فرهنگ مصرف و بخشی از آن به نوع خودرویی مربوط است که بعضا به دلیل فقر از آنها استفاده میشود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در فرهنگ سازی باید تغییر نگرشها را مورد توجه قرار دهیم، گفت: در رانندگی زمانی که باید آرام حرکت کنیم، با سرعت میرویم و زمانیکه باید سرعت برویم آرام حرکت میکنیم. معتقدم در جامعه به پرخاشگری رسیدهایم که میخواهیم آنرا در رانندگی ترجمه کنیم.
ربیعی با تاکید بر اینکه در دولت به دنبال افزایش هزینههای کارهای خطرپذیر رانندگی هستیم، افزود: فشار اجتماعی در کشور باید به سمت استفاده از خودروهای کمتر آسیب ده برود،کمپین نخریدن خودرو جهت را گم کرده است و باید تغییر جهت دهد و به سمت خریدن خودروهای کمتر آسیب ده حرکت کند.
وی با بیان اینکه من قربانی سانحه رانندگی هستم، افزود: فرزند 15 سالهای سه ساعت کنار خیابان ماند و هیچ کس هم آنرا به بیمارستان منتقل نکرد. راننده هم پس از تصادف فرار کرده بود.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار 90 درصد کشتهها و آسیبدیدههای سوانح رانندگی از اقشار کمدرآمد و متوسط جامعه هستند، ادامه داد: 25 درصد سوانح رانندگی جادهای مربوط به موتورسیکلتهاست که 60 درصد آن منجر به مرگ میشود.
وی با یادآوری اینکه بیشترین تلفات سوانح رانندگی مربوط به استانهای لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و ایلام است، اظهار کرد: بخشی از تصادفات رانندگی به فرهنگ مصرف و بخشی از آن به نوع خودرویی مربوط است که بعضا به دلیل فقر از آنها استفاده میشود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در فرهنگ سازی باید تغییر نگرشها را مورد توجه قرار دهیم، گفت: در رانندگی زمانی که باید آرام حرکت کنیم، با سرعت میرویم و زمانیکه باید سرعت برویم آرام حرکت میکنیم. معتقدم در جامعه به پرخاشگری رسیدهایم که میخواهیم آنرا در رانندگی ترجمه کنیم.
ربیعی با تاکید بر اینکه در دولت به دنبال افزایش هزینههای کارهای خطرپذیر رانندگی هستیم، افزود: فشار اجتماعی در کشور باید به سمت استفاده از خودروهای کمتر آسیب ده برود،کمپین نخریدن خودرو جهت را گم کرده است و باید تغییر جهت دهد و به سمت خریدن خودروهای کمتر آسیب ده حرکت کند.