اختلافات در فدراسیون جودو تمامی ندارد و حالا چند روزی است که این مشکلات شکل تازه‌ای به خود گرفته تا جایی که سایت فدراسیون جودو برای در امان ماندن از خشم وزارت ورزش زمان انتشار خبری را تغییر داد.

به گزارش مشرق، محمد علی رستگار رئیس فدراسیون جودو پنج شنبه شب با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفت: بعد از اتفاقاتی که در مسابقات جهانی کوراش رخ داد و حواشی که بوجود آمد ما با حضور اعضای هیات رئیسه فدراسیون جودو جلسه‌ای را برگزار و تصویب کردیم که دیگر صلاح نیست آرش میراسماعیلی در فدراسیون فعالیت کند. در واقع اقدامات اولیه صورت گرفته است.

رستگار در پاسخ به این سوال که آیا شما می‌دانید که به تنهایی نمی‌توانید این کار را انجام دهید و طبق اساسنامه باید این برکناری به رئیس مجمع که همان وزیر ورزش و جوانان است، پیشنهاد شود، گفت: بله این موضوع را می‌دانیم و این پیشنهاد را انجام داده‌ایم و نامه به وزیر ورزش داده‌ایم.

رستگار در پاسخ به این سوال که آیا جواب این نامه به شما آمده است یا خیر، گفت: بله روز گذشته (چهارشنبه) به ما جواب دادند.

صبح روز جمعه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان درباره صحبت‌های رئیس فدراسیون جودو در مورد دخالت وزارت ورزش و جوانان در برکناری میر اسماعیلی توضیحاتی ارائه کرد.

در بیانیه مرکز روابط وزارت ورزش آمده است: "صحبت‌های اخیر رئیس محترم فدراسیون جودو در سیما مبنی بر دخالت وزارت ورزش و جوانان در برکناری آرش میر اسماعیلی صحیح نیست و اصولا فدراسیون حق عزل وی را از سمت نائب رئیسی مگر با رای مجمع ندارد."

کمی پس از منتشر شدن بیانیه وزارت ورزش و جوانان، سایت فدراسیون جودو در خبری اعلام کرد که رئیس فدراسیون طی حکمی علیرضا هدایت پور را به عنوان سرپرست نائب رئیسی این فدراسیون منصوب کرده است که با توجه به بیانیه وزارت ورزش، اتفاق عجیبی بود و خبرگزاری ها نیز بلافاصله به این خبر واکنش نشان داده و از بی توجهی رستگار به بیانیه وزارت خبر دادند.

این خبر ساعت 12 روز جمعه 29 آبان ماه در سایت فدراسیون منتشر شد، اما امروز اتفاق عجیب تری رخ داد چراکه در بیانیه جدید سایت فدراسیون عنوان شد که خبر انتصاب، روز پنجشنبه منتشر شده است! وقتی به سایت فدراسیون مراجعه کردیم با تغییر زمان انتشار خبر انتصاب هدایت پور مواجه شدیم که ساعت 18:14 روز 28 آبان ماه به عنوان تاریخ انتشار ذکر شده است.

نکته اول اینکه، اگر نایب رئیس فدراسیون جودو قبل از حضور رئیس فدراسیون جودو در برنامه سپاس منصوب شده بود چرا رئیس فدراسیون در مورد این موضوع هیچ اشاره‌ای نکرد و در صحبت‌های خود مدعی شد که در مورد برکناری آرش میراسماعیلی تصمیماتی گرفته شده و نامه‌ای نیز به وزارت ورزش و جوانان ارسال و حتی جواب نامه را نیز دریافت کرده اند.

نکته دوم که نشان می‌دهد زمان انتشار این خبر دست کاری شده تا رئیس فدراسیون از خشم وزارت ورزش و جوانان در امان باشد این است که در بیانه‌ای که صبح امروز از سوی فدراسیون جودو منتشر شده است، تاریخ و ساعات‌هایی اعلام شده که با ساعت(تغییر یافته) خبر منتشر شده در مورد سرپرستی فدراسیون هم‌خوانی ندارد.

در بیانه‌ای که صبح امروز(شنبه) از سوی فدراسیون جودو منتشر شده عنوان شده که خبر انتصاب آقای علیرضا هدایت پور به عنوان سرپرستی نایب رئیسی فدراسیون ساعت 20:28 روز 28 آذرماه روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفت و بیانیه وزارت ورزش ساعت 11:02 روز جمعه 29 آدرماه منتشر شد.

این در حالی است که ساعت انتشار خبر انتصاب(که ناشیانه تغییر کرده) 18:14 ذکر شده است.

 البته نکته جالب تر این است که پس از اینکه طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون جودو علیرضا هدایت پور به سمت سرپرست نایب رییسی فدراسیون منصوب شد، امروز آرش میراسماعیلی قهرمان سابق تیم و نایب رئیس فدراسیون در فدراسیون حضور پیدا کرد.

محمدعلی رستگار پنج‌شنبه شب از برکناری میراسماعیلی از نایب رئیس فدراسیون خبر داد اما مسئولان وزارت ورزش و جوانان با بیانه‌ای که منتشر کردند نشان دادند که با تصمیمات رئیس فدراسیون مخالف هستند.