با توجه به درخواست ۳۰ نفر از اعضای مجمع برای برگزاری مجمع فوق‌العاده و طبق اساسنامه فدراسیون که باید ظرف دو هفته این مجمع برگزار شود، به چه علت وزارت ورزش این مجمع را برگزار نمی‌کند؟

به گزارش مشرق، فدراسیون تیراندازی با کمان در دو سال اخیر به واسطه حضور رئیس دو شغله خود و پیش از آن نیز تعلیق به واسطه شکایت کریم صفایی حواشی زیادی را تحمل کرد. مشکلات فدراسیون ابتدا زمانی آغاز شد که کریم صفایی به دستور وزیر ورزش وقت برکنار شد و رئیس سابق نیز با شکایت به فدراسیون جهانی این فدراسیون را به تعلیق کشاند تا اساسنامه این فدراسیون با کمترین کار کارشناسی و البته بدون تصویب هیات دولت به تائید فدراسیون جهانی رسید و شجاعی با رای اعضای مجمع به عنوان رئیس این فدراسیون منصوب شد.

پس از یک سال شجاعی برای خزانه‌داری کمیته ملی المپیک در انتخابات این کمیته شرکت کرد و موفق شد رای اعضای مجمع را به دست آورد. این در شرایطی است که شجاعی می‌دانست برای خزانه‌داری کمیته ملی المپیک باید از ریاست فدراسیون استعفا دهد و قانون‌مداری خود را ثابت کند(سازمان بازرسی کل کشور حضور دوشغله‌ها را در خزانه‌داری کمیته ملی المپیک ممنوع اعلام کرده بود).

با گذشت حدود دو سال از حضور همزمان شجاعی در فدراسیون تیراندازی با کمان و کمیته ملی المپیک، وی به بهانه‌های مختلف استعفای خود را به تاخیر افتاد تا اینکه کاسه صبر وزارت ورزش و جوانان لبریز و ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون آغاز شد. پس از آن نیز وزارت ورزش و جوانان تاریخ 18 آبان ماه را به عنوان زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اعلام کرد تا ماجرای پر حاشیه آقای دو شغله به پایان برسد.


بلافاصله بعد از اعلام تاریخ انتخابات، شجاعی که ظاهرا زمان بیشتری را برای فعالیت همزمانش در دو پست متصور بود راهی وزارت ورزش شد و با رفت و آمد در اتاق‌های معاونان وزارت ورزش و دیدار با وزیر ورزش تلاش کرد تا باز هم انتخابات را به تاخیر بیندازد اما با پاسخ قاطع وزارت ورزش و جوانان رو به رو شد.

شجاعی پس از اینکه هیچ راهی را برای به تاخیر انداختن انتخابات نیافت 6 آبان ماه از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک استعفا داد تا یک سنگ بزرگ را بر سر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بیندازد و با خیال آسوده راهی تایلند شود. معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان هم اعلام کرد که در صورت قبول استعفای شجاعی از سوی کمیته ملی المپیک انتخابات لغو و در غیر این صورت انتخابات برگزار خواهد شد.

با توجه به این اتفاق‌ها تصمیم‌گیری کمیته ملی المپیک در خصوص قبول یا رد استعفای شجاعی به یکی از موضوعات مهم ورزش تبدیل شد و همه نگاه‌ها به سمت کمیته ملی المپیک و اظهار نظر مسئولان این کمیته بود.

در نخستین جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک پس از استعفای شجاعی تصمیم مشخصی در خصوص قبول یا رد این استعفا گرفته نشد و شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان این نشست گفت: در مورد استعفای شجاعی از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک قرار نبود در این جلسه تصمیم‌گیری شود اما با توجه به این که این موضوع به صورت ناگهانی اتفاق افتاد در دستور جلسه قرار گرفت و قرار شد نظر وزیر ورزش و جوانان هم در این مورد گرفته شود و بر اساس نظر وزیر در جلسه بعدی هیأت اجرایی در مورد استعفای شجاعی تصمیم‌گیری شود. با وجود گذشته 25 روز از استعفای شجاعی هنوز هیچ نظر قطعی در این خصوص اعلام نشده است.

از طرف دیگر اعضای مجمع فدراسیون تیراندازی با کمان زمانی که که با تصمیم شجاعی بر ماندن وی در فدراسیون تیراندازی با کمان رو به‌رو شدند با ارسال 30 امضا به دفتر معاون ورزش قهرمانی ورزش و جوانان خواستار برگزاری مجمع فوق‌العاده شدند.

در متن این نامه که دفتر معاونت ورزش قهرمانی منتشر کرد آمده است:

«همان گونه که مستحضر هستید مقرر گردیده است پس از دو سال بلاتکلیفی در خصوص ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان مجمع انتخاباتی در مورخه 18 آبان ماه 94 برگزار گردد. لذا به عنوان مجمع فدراسیون خواهشمند است حضرتعالی به عنوان عالی‌ترین مقام ورزش کشور نسبت به برگزاری هر‌ چه‌ سریع‌تر مجمع فدراسیون تیراندازی با کمان بر اساس دستور جلسه زیر دستورات مقتضی را صادر و امر به ابلاغ فرمایید:

1. برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران

2. اصلاح کامل اساسنامه فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران»

این نامه با واکنش شجاعی رو به رو شد و وی پس از بازگشت از مسابقات آسیایی تایلند در همان فرودگاه موضع‌گیری تندی را اعلام کرد و گفت: "درباره نامه‌هایی که از هیأت‌های استانی برای برگزاری مجمع به وزارت ورزش ارسال شده فکر می‌کنم 30 تا که هیچ، این امضاها از تعداد انگشتان دست بیشتر نیست. اگر می‌گویند 30 نامه، امضا شده این نامه‌ها کجاست؟ فکر می‌کنم که در این باره خیلی‌ها اطلاعات دروغ می‌دهند.

وی همچنین در ادامه صحبت های خود افزود: نمی‌توان که افراد متفرقه را که هیچ جایی در ورزش ندارند از کوچه و خیابان جمع کرده و به آنها بگوییم بیایند برای برگزاری مجمع امضا دهند."


این صحبت‌های شجاعی با واکنش‌های زیادی رو به رو شد و بسیاری معتقد بودند که ادبیات شجاعی حتی صلاحیت مجمع را نیز سوال برده است؛ هیات‌هایی که به خود شجاعی برای ریاست فدراسیون رای داده‌اند امروز از سوی او  کوچه و خیابانی توصیف شده و سوال این است که شجاعی آیا جز با رای همین افراد انتخاب شده است؟

حمله شجاعی و دوستانش به اعضای مجمع فدراسیون به همین جا ختم نشد و رضا کیارستمی، دبیر فدراسیون نیز گفت: تا کنون هیچ نامه‌ای از سوی هیات استان‌ها مبنی بر برگزاری مجمع فوق‌العاده به ما نرسیده است و وزارت ورزش نیز این نامه را تائید نکرده است بنابر این چنین نامه‌ای به صورت مکتوب وجود ندارد.

وی همچنین تقاضای برگزاری مجمع فوق‌العاده را یک دروغ بزرگ خواند و گفت: درباره این موضوع با 20 رئیس هیات صحبت کرده‌ایم و آنها هم گفتند چنین نامه‌ای به دستشان نرسیده است.

با توجه به اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در صورت درخواست فوق‌العاده اعضای مجمع ظرف حداکثر دو هفته باید مجمع برگزار شود. این در حالی است که از بازگشت شجاعی از تایلند نزدیک به دو هفته گذشته و هنوز هیچ تصمیمی از سوی وزارت ورزش اتخاذ نشده است.

با توجه به انتشار خبر درخواست 30 نفر از اعضای مجمع برای برگزاری مجمع فوق‌العاده از سوی معاونت ورزش قهرماین که البته مهر تائیدی بر صحت این خبر است، وزارت ورزش و جوانان باید هر چه سریعتر به درخواست اعضای مجمع پاسخ دهد.

منبع: نسیم