کد خبر 502154
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

تیم ملی هندبال ایران برای رسیدن به المپیک باید به مصاف سه تیم قدرتمند اروپایی برود.

به گزارش مشرق، رقابت های هندبال انتخابی المپیک 2016 ریو در منطقه آسیا جمعه هفته گذشته در دوحه قطر به پایان رسید و تیم ملی ایران با شکست مقابل میزبان که از 15 بازیکن خارجی در ترکیب 16 نفره خود بهره می برد، نتوانست سهمیه آسیا در المپیک را از آن خود کند.

این رقابت ها در حالی به پایان رسید که تمام قدرت های آسیا مقابل هندبال ایران زانو زدند و ملی پوشان کشورمان فقط مقابل قطر ناکام ماندند که این تیم را هم به هیچ وجه نمی توان یک تیم آسیایی و حتی اروپایی به حساب آورد بلکه قطر به تیمی بین المللی و منتخب جهان تبدیل شده است.

با این شرایط قطر توانست سهمیه آسیا برای حضور در بازی های المپیک را به دست بیاورد و ایران و بحرین هم با کسب مقام های دوم و سوم آسیا، به مرحله بین قاره ای انتخابی المپیک راه پیدا کردند.

مرحله بین قاره ای انتخابی المپیک در سه گروه چهار تیمی برگزار می شود و از هر گروه دو تیم بلیت ریو را از آن خود می کنند.

ایران به عنوان تیم دوم آسیا در گروه B قرار دارد و باید با تیم های سوم و ششم جهان و سوم اروپا رقابت کند. در مسابقات هندبال قهرمانی جهان 2014 تیم های لهستان و کرواسی مقام های سوم و ششم را کسب کردند اما همگروه های ایران، پس از برگزاری رقابت های انتخابی اروپا به صورت قطعی مشخص می شود.

در حال حاضر فرانسه به عنوان قهرمان جهان، تنها تیم اروپایی است که سهمیه المپیک را کسب کرده است. مسابقات قهرمانی اروپا از 25 دی تا 11 بهمن در لهستان برگزار می شود و تیم نخست این مسابقات نیز سهمیه المپیک را به دست خواهد آورد. پس از این رقابت ها، مشخص می شود که ایران باید با چه تیم هایی برای رسیدن به ریو مقابله کند.

مسابقات بین قاره ای از 19 تا 22 فروردین ماه 95 برگزار می شود و ایران نیز درخواست میزبانی آن را به فدراسیون بین المللی ارایه کرده است.

مسئولین فدراسیون هندبال پس از برگزاری دیدار نهایی رقابت های انتخابی در قاره آسیا، به صورت رسمی، درخواست خود را برای میزبانی رقابت های بین قاره ای ارایه دادند. میزبان های سه گروه این مسابقات پس از برگزاری رقابت های قاره ای و مشخص شدن تیم های حاضر در مرحله بین قاره ای اعلام می شود اما در صورت اعطای میزبانی به ایران، فرصت بزرگی برای پیشرفت هندبال کشورمان فراهم می شود.

علاوه بر اینکه میزبانی کمک بزرگی به تیم ملی ایران برای رسیدن به المپیک می کند، حضور سه تیم مطرح و قدرتمند اروپایی در کشورمان، اتفاقی تاریخی برای هندبال ایران خواهد بود.
منبع: ایسنا