کد خبر 505930
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

رئیس سابق فدراسیون جودو گفت: مسئولان وزارت ورزش نشان دادند که وحدت رویه ندارند.

به گزارش مشرق، محمدعلی رستگار رئیس سابق فدراسیون جودو در خصوص موافقت بااستعفای او از طرف وزارت ورزش و جوانان و انتخاب سرپرست برای فدراسیون جودو افزود: من 4 ماه پیش استعفا دادم که مورد مخالفت مقامات وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و حتی به من اعلام شد با قدرت به کار خود ادامه بدهم و در این مقطع به هیچ عنوان استعفا نداده بودم که با استعفای من موافقت شود.

وی ادامه داد: دلیل برکناری من نیز مخالفت با بازگرداندن نایب رئیس فدراسیون جودو بود و من برای بازگرداندن میراسماعیلی از طرف مسئولین وزارت ورزش و جوانان تحت فشار بودم. من در این مقطع نمی‌توانم اعلام کنم از طرف چه کسانی از داخل وزارتخانه تحت فشار بودم اما واقعا برای بازگشت میراسماعیلی فشار روی من بود. من به دلیل اینکه هیات رئیسه فدراسیون جودو خواستار کنار گذاشتن میراسماعیلی از فدراسیون جودو بود  با بازگرداندن میراسماعیلی مخالفت کردم و نمی‌توانستم در مقابل مصوبه هیات رئیسه فدراسیون جودو مقاومت کند.

رستگار عنوان کرد: مسئولان وزارت ورزش با این تصمیمی که گرفتند نشان دادند در تصمیمات خود وحدت رویه ندارند. من در یک سال اخیر بارها از طرف مسئولان وزارت ورزش به دلیل آزادی عملی که در اختیار میراسماعیلی قرارداده بودم مورد انتقاد قرار گرفتم و اگر شواهدی دال بر اینکه با برکناری ایشان مخالفت خواهد شد، دیده بودم هرگز او را برکنار نمی‌کردم. در کنار این موضوع تصمیم برکناری میراسماعیلی را افرادی از داخل هیات رئیسه فدراسیون گرفتند که افراد بی‌تجربه‌ای در ورزش نبودند و واقعا برای من تصمیم مسئولان وزارت ورزش جای تعجب دارد که به دلیل عدم مخالفت با بازگردان میراسماعیلی، من را با وجود اینکه در این مقطع استعفایی نداده بودم، برکنار کردند.

رئیس سابق فدراسیون جودو در پاسخ به این سوال که با توجه به برکناری او از ریاست فدراسیون جودو،  آیا احتمال دارد این موضوع باعث تعلیق جودو ایران شود و این مسئله به فدراسیون جهانی جودو کشیده خواهد شد، گفت: امیدوارم این مسائل در داخل کشور حل و فصل شود اما نحوه برخورد وزارت ورزش و جوانان درست نبود و نشان دادند حرف و عمل آنها یکی نبوده است. من هیچ‌گاه مدیری نبوده‌ام که از روی عصبانیت و تعجیل تصمیمی را بگیرم و تصمیم برکناری میراسماعیلی نیز مطالعه شده و با مشورت بوده است و تلاش کردم کار درست راانجام بدهم.

وی ادامه داد: من هیچ‌گاه مدیری نبودم که وابسته به صندلی و میز ریاست باشم و 4 ماه گذشته نیز خیلی راحت استعفای خود را اعلام کردم که با آن مخالفت شد. در خصوص برکناری میراسماعیلی نیز باتوجه به انتقاداتی که از داخل وزارتخانه در خصوص آزادی عمل میراسماعیلی به من صورت می‌گرفت و همچنین تصمیم هیات رئیسه تصمیم گرفتم و دلیل آن را نیز در بوق و کرنا نکردم.

رستگار در پاسخ به این سوال که در خبر برکناری او و انتخاب سرپرست جدید اعلام شده است که رشید خدابخش با پیشنهاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای انتخاب شده است، گفت: در این خصوص خود مسئولان وزارت ورزش باید پاسخگو باشند که چرا به اینگونه در این موضوع عمل شده است. به عنوان کسی که هیچ‌گاه برای مدیران وزارت ورزش حاشیه‌ساز نبودم و ایجاد چالش نکردم، بایداعلام کنم در این خصوص تصمیم غلطی گرفته شد و این تصمیم باعث ناراحتی جامعه جودو، هیات رئیسه و پیشکسوتان این رشته شد.

منبع: نسیم