به گزارش مشرق؛ سیدمحمد راشدی افزود: متوسط افزایش قیمت بلیت قطار بر اساس توافق با شرکتهای مالک 8 درصد است، در 24 قطارها که بیشتر قطارهای محلی و حومهای هیچ گونه افزایش قیمتی را نداریم.
وی تصریح کرد:قیمتها را شناور مدیریت شده خواهیم داشت که شرکتهایی که در غیرپیک بلیت قطار را تخفیف دهند تا مردم بتوانند با نرخهای پایینتر سفر کنند در ایام محدود زمان پیک شرکتها میتوانند حداکثر نرخ بلیت قطار را حداکثر 20 درصد افزایش دهند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه بلیت قطار در سامانه متمرکز راهآهن فروخته می شود ما نظارت میکنیم شرکتهایی که قبل از پیک سفر بلیتهای تخفیفدار ارائه دهند اجازه افزایش 20 درصدی نرخها را در زمان پیک سفر دارند.
وی در پاسخ به اینکه ایا قرار است با این کار خدمات دهی ارتقا یابد، گفت: یکی از دلایل موافق راهآهن با افزایش قیمت کاهش خدمات بود، این کار را کردیم تا کیفیت خدمات کاهش پیدا نکند. میدانید نرخ تورم، هزینهها کاری و دستمزد خیلی بالاتر این رقم افزایش بوده است و از مهرماه سال آینده تا امروز افزایش قیمت نداشتهایم.
معاون مسافری راهآهن با بیان اینکه افزایش 8 درصد قیمت بلیت قطار واقعا رقمی نیست، افزود: سرمایهگذاری در بخش مسافری راهآهن فاقد توجیه اقتصادی است سن ناوگان مسافری ریلی که بنا بود در پایان برنامه چهارم توسعه از 27 سال به 15 سال کاهش یابد،متاسفانه امروز به بالای 31 سال رفته است. این اتفاق برای این روی داده که هیچ توجیه اقتصادی ندارد که شرکتها سرمایهگذاری کرده و با این قیمتها بلیت را بفروشند.
راشدی با بیان یانکه هزینههای تمام شده شرکتها خیلی بالاتر است، تصریح کرد: راهآهن بر روند فروش بلیت نظارت خواهد داشت تا کیفیت خدمات کاهش نیابد.
وی در پاسخ به این پرسش که ایا نرخ بلیت در نوروز 95 افزایش مییابد، اظهار کرد: به هیچ وجه، این افزایش قیمت کنونی برای سال 95 است و حداقل تا یکسال آینده افزایش قیمت بلیت قطار نخواهیم داشت.