به گزارش مشرق، نادر قاضیپور با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری برخورد درخوری با متخلفان بخش حملونقل هوایی نمیکند، افزود: وقتی مسافران به عملکرد شرکتهای هواپیمایی در فرودگاه ها معترض هستند کسی را از سازمان هواپیمایی نمیبینیم که پاسخگوی مردم باشد.
وی با طرح این پرسش که چرا ایرلاینها بابت تاخیرات پروازی که در برخی موارد 8 ساعت هم دیده شده خسارتی به مسافران پرداخت نمیکنند، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل رعایت حقوق مسافران باید ایرلاینها بابت تاخیرات پروازی جریمه دیرکرد پرداخت کنند، در حالی که هنوز این مسئله از سوی شرکتها نادیده گرفته میشود و سازمان هواپیمایی هم کاری در این زمینه انجام نداده است.
وی با بیان این که حتی یک مورد هم نداریم که سازمان هواپیمایی کشوری ایرلاینی را به دلیل عدم رعایت حقوق محکوم کرده باشد، تصریح کرد: اینها همیشه یک بهانه دارند و میگویند تحریمها باعث تاخیرات پروازی میشود اما این تنها یک توجیه برای ضعف عملکرد است.
وی پیشتر نیز با اشاره به بررسی موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در جلسه شورای رقابت به تسنیم گفته بود: متاسفانه مردم را آدم حساب نمیکنند و فقط میخواهند هزینههای زائد را با زور از مردم بگیرند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: بنده با هر گونه افزایش قیمت در مقطعی کنونی که حقوقها افزایش نیافته، رفاه تغییر نکرده و درآمد سرانه پایین است از جمله بلیت هواپیما 100 درصد مخالفم.
قاضیپور تصریح کرد: اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بدون فراهم کردن امکانات جدید، ارتقای سطح کیفی خدمات، هواپیماهای جدید، خدمات جدید و ... بیمعنی است.
وی ادامه داد: بهعنوان مثال پروازی چند ساعت تاخیر دارد اما یک نفر نمیآید از مردم عذرخواهی کند، بعدازظهر ساعت 18 زمان پرواز است اما شرکتهای هواپیمایی تا ساعت 12 شب مردم را در فرودگاه نگه می دارند و آخر سر هم می گویند پرواز کنسل شده است.
وی با بیان اینکه در اینصورت مسافر کجا بماند، فردی که جایی ندارد و بچه صغیر دارد چه گناهی کرده است، خواستار رسیدگی سازمان هواپیمایی کشوری به وضع نابسامان حملونقل هوایی کشور شد.