کد خبر 512684
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

نخست وزیر ترکیه حملات هوایی روسیه در ادلب سوریه را محکوم کرد.

 به گزارش مشرق، احمد داوود اوغلو در اظهاراتی در پارلمان کشورش در آنکارا درباره حملات هوایی روسیه در سوریه علیه گروههای تروریستی گفت ما قویا حمله نیروی هوایی روسیه را به مرکز شهر ادلب سوریه در صبح بیست دسامبر محکوم می کنیم. در این حملات دفتر شهردار و نواحی مسکونی هدف قرار گرفت.

گزارشهای اولیه نشان داد بیش از چهل سوری در این حملات کشته شدند و سی و پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند. مقامات گروههای مخالف بعدا اعلام کردند در این حملات نزدیک به دویست نفر کشته شده اند. من از همین جا از روسیه می پرسم علت حضورشان در سوریه چیست. چرا نود درصد از عملیات هوایی شما علیه غیرنظامیان و گروههای مخالف میانه رو است. چرا شما کوهستانهای ترکمن نشین، ادلب، حلب و غیرنظامیان بیگناه را بمباران می کنید در حالیکه می گویید شما برای نبرد علیه داعش در سوریه حضور دارید.

از زمانی که روسیه در سی سپتامبر دوهزار و پانزده وارد سوریه شد، بیشتر مواضع گروههای مخالف میانه رو و غیرنظامیان را هدف قرار داده است. نواحی غیرنظامیان مسکونی به طور فزاینده ای هدف حملات روسهاست. روسیه تحت عنوان نبرد علیه داعش وارد سوریه شده است. کسی نباید خود را گول بزند. واقعیت روشن است. روسیه تا کنون چهار هزار حمله هوایی در این مدت انجام داده است.

حدود نود و یک درصد از آنها گروههای مخالف را هدف گرفته اند. نتیجه این همه حمله چه شده است؟ شبه نظامیان داعش در این نواحی قوی تر شده است و گروههای مخالف میانه رو ضعیفتر شده اند. نخست وزیر ترکیه افزود تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد گامی مثبت برای حل این مشکل از طریق دیپلماتیک است. اما این تصمیم دورنمای واقع بینانه در حمایت از مردم سوریه در برابر بیرحمی بشار اسد ندارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما