ستاره جوان راه آهن و تیم ملی امید ایران فاصله چندانی با لیگ برتر فوتبال روسیه ندارد. میلاد به تیمی خواهد پیوست که رکورد «کم باختن» و «بیشترین تساوی» در لیگ برتر روسیه را در اختیار دارد.

گروه ورزشی مشرق - میلاد محمدی مدافع - هافبک 22ساله راه‌آهن يك‌قدم تا ليگ‌برتر فوتبال روسيه فاصله دارد. تِرِک گروژنی تيم هفتم جدول 16تيمي سطح اول فوتبال روسيه با راه آهن بر سر جذب ميلاد توافق کرده و این بازیکن به زودی در تیم روسی حاضر خواهد شد؛ تيمي كه فعلا طي 18ديدار، 28امتياز گرفته، قصد دارد در جناح چپ زمين خود جاي خالي مدافع مصدومش مارچين كومورسكي را پر كند.

* شانس اول؛ سرمربي فارسي بلد

شانس بزرگ ميلاد محمدي در ترك‌گروژني تسلط كامل سرمربي 50ساله اين تيم به زبان فارسي است. رشيد رحيم‌اف متولد شهر دوشنبه و اصالتا تاجيكستاني است. بي‌ترديد ميلاد در صورت پيوستن به گروژني براي برقراري ارتباط با كادر فني و اطلاع پيدا كردن از نقطه نظرات رحيم‌اف هيچ مشكلي نخواهد داشت. در واقع براي محمدي كه تجربه بين‌المللي ندارد، اين بهترين فرصت است كه بتواند خيلي زود از تفكرات سرمربي ترك گروژني آگاه شود.

* شانس دوم؛ لهستاني مصدوم

ترك‌گروژني در پست مدافع چپ خود دو بازيكن قابل اتكا دارد كه يكي از آنها دو ماه پيش به شدت آسيب ديد. از همان زمان هم بود كه رشيد رحيم‌اف تصميم به جذب يك مدافع چپ ديگر گرفت. مارچين كومورسكي لهستاني در نيم‌فصل رقابت‌هاي فصل 12-2011 روسيه با جدايي از لژياورشو به ترك‌گروژني پيوست. مارچين 31ساله طي سه‌فصل‌ونيم 77بازي انجام داد و انصافا از خوب‌هاي ترك‌گروژني در خط دفاعي بود.

با اين حال مصدوميتي كه در اردوي تيم‌ملي لهستان(دو، سه‌ماه قبل) گريبان او را گرفت، سبب شد تا نتواند براي گروژني در فصل جاري مهره‌اي كارآمد باشد. مارچين چپ‌پا در فصل جديد اگرچه سه مرتبه روي نيمكت نشست اما هرگز شرايط رسيدن به تركيب اصلي گروژني را پيدا نكرد تا همين عاملي شود براي جذب بازيكني جديد.


* تنها مانع ميلاد؛ كودرياشف

سيستم مورد علاقه رشيد رحيم‌اف 1-3-2-4 است كه البته بسته به شرايط بازي قابل تغيير به 1-1-4-4 خواهد بود. سرمربي گروژني در پست هافبك چپ خود معمولا از اسماعيل آيساتي مراكشي بهره مي‌برد؛ هافبك اسبق آيندهوون و آژاكس كه 27ساله است.

رحيم‌اف پشت سر اسماعيل از توانايي‌هاي فدور كودرياشوف بهره مي‌برد؛ مدافع چپ‌پايي كه سال2012 از اسپارتاك مسكو به ترك‌گروژني آمده است. فدور در فصل جاري ليگ‌برتر روسيه 13بازي انجام داده، در حالي كه با پيراهن شماره13 براي اين تيم به ميدان مي‌آيد.

ميلاد با اضافه شدن احتمالي به اردوي ترك‌گروژني بايد رقابت سختي را با كودرياشوف انجام دهد تا بتواند وارد تركيب اصلي اين تيم شود.

* پیوستن به بهترین ساختار دفاعی لیگ روس ها
به گزارش مشرق، میلاد محمدی بعد از درخشش با تیم ملی امید در قطر و زدن گل تماشایی اش به سوریه روی یک حرکت انفرادی زیبا بیش از پیش نظر متولیان گروژنی را به خود جلب کرد تا در نهایت روس‌ها راضی شوند با پرداخت مبلغ مورد نظر راه آهنی ها بابت صدور رضایتنامه این بازیکن مقدمات حضورش در اردوی آمادگی ترک گروژنی را فراهم کنند.

ترک گروژنی تیم جدید میلاد محمدی در فصل جاری لیگ برتر روسیه دو رکورد جالب توجه را در اختیار خود دارد. این یتم اگر چه که با 28 امتیاز بعد از تیم های زسکا، روستوف، لوکوموتیو، اسپارتاک، کراسنودار، و زنیت فعلا روی پله هفتم رقابتها قرار گرفته است. با این حال تحمل تنها دو شکست طی 18 هفته از این حیث به گروژنی لقب داشتن بهترین ساختار دفاعی را تقدیم کرده است.

قابل توجه اینکه شاگردان رحیم اف طی 18 هفته 10 تساوی را به نام خود سند زده اند تا از این جهت هم رکورد بیشترین تساوی فصل را به خود اختصاص دهند.

میلاد چهاردهمین خارجی
میلاد محمدی با پیوستن به ترک گروژنی چهاردهمین بازیکن خارجی تیم قلمداد می شود. این تیم در حال حاضر بازیکنانی از برزیل، لهستان، استرالیا، گرجستان، اروگوئه، سنگال و رومانی در اختیار دارد تا تیمی بین المللی قلمداد شود.نکته جالب این که سایت های منتسب به باشگاه روسی خرید ایرانی را یک مدافع چپ کلاسیک و جوان معرفی کرده اند که برای بازی کردن در تریکب ثابت باید با رقبایی از برزیل بجنگد.

تقابل ایرانی ها در ایستگاه آخر فوتبال روسیه
با پیوستن میلاد محمدی به ترک گروژنی انتظار کشیدن برای رویارویی میلاد و سردار آزمون در دیدار با روستوف رده دومی خالی از لطف نخواهد بود.

روستوف "مقتدر" در فصل جاری در ایستگاه نخست لیگ با تساوی 1-1 برابر گروژنی متوقف شد و قصد دارد در نیم فصل دوم نتیجه بازی رفت را تلافی کند. این در شرایطی است که حضور احتمالی دو ملی پوش ایرانی در بازی برگشت ترک و روستوف بر زیبایی های آن خواهد افزود. این دیدار در ایستگاه آخر لیگ 16 تیمی روسیه یعنی شنبه 1 خردادماه سال 1395 برگزار خواهد شد.