کد خبر 520652
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴

در حالی قرار بود مترو فرودگاه مهرآباد شهریور ماه امسال به بهره‌برداری برسد که مدیرعامل مترو تهران و حومه از افتتاح این خط مترو تا پایان سال جاری خبر داده است.

به گزارش مشرق، فرودگاه مهرآباد که انتقال آن چند وقتی است مطرح شده این روزها در انتظار اتصال به خط مترو تهران و حومه به سر می‌برد.

نیمه تیرماه امسال هابیل درویشی مدیرعامل مترو تهران و حومه از بهره‌برداری مترو فرودگاه مهرآباد در شهریور امسال خبر داده و گفته بود:‌ اعتبارات 400 میلیارد تومانی این پروژه توسط شهرداری تامین شده و هم‌اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. طول این خط 2 کیلومتر بوده و دارای 4 ایستگاه است که مسافران می‌توانند در تهران در سالن فرودگاه پیاده شوند.

وی با بیان این‌که قطارهای این خط مترو به‌صورت اختصاصی طراحی و ساخته شده است، افزود: واگن‌های این خط به صورت 100 درصد در واگن‌سازی تهران در حال ساخت است و مبلمان آن با قطارهای موجود در خطوط مترو متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که سازه‌های ایستگاه مترو فرودگاه‌ مهرآباد 100 درصد به پایان رسیده است از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی کل پروژه خبر داد و گفت: در مرحله نازک‌کاری و نصب تجهیزات هستیم. همه نیازهای مهم قطار از جمله ریل سوم، واگن‌ها و... از قبل تهیه شده است و امیدواریم تا اواخر شهریور ماه امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

این در حالی بود که در وعده داده شده از سوی مدیرعامل مترو تهران، مترو ویژه فرودگاه مهرآباد به بهره‌برداری نرسید. چهار ماه از این وعده می‌گذرد و دیروز درویشی از بهره‌برداری مترو مذکور تا پایان سال جاری خبر داده است.

وی در مراسم تست سرد خط ویژه فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه خط متروی فرودگاه مهرآباد به زودی و تا پیش از پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: طبق فهرست سال 94 بیش از 400 میلیارد تومان برای احداث این خط هزینه شده است.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنیم با راه‌اندازی این بخش از مترو روزانه 50 هزار نفر مسافر جابهجا می‌کند، ادامه داد: قطارهای این خط طبق استانداردهای جهانی طراحی و توسط واگن‌سازی تهران ساخته شده است. این قطارها طراحی خاص فرودگاه را دارند و در آن نقاطی برای قرارگیری بار و چمدان مسافر تعبیه شده است.مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه تصریح کرد: به زودی این پروژه به عنوان عیدی به مردم ولایتمدار تهران هدیه خواهد شد تا سفرهای نوروزی‌ خود را بتوانند با این خط انجام دهند. این پروژه طبق فهرست سال 94 بیش از 400 میلیارد تومان هزینه در برداشته که با مشارکت بانک شهر اعتبارات آن تامین شده است.

درویش افزود: قطارهای این خط قابلیت حرکت بدون راهبر را دارد و آماده بهره‌برداری هستند. این 4 ایستگاه با تجهیزات کامل از جمله پله برقی راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: تسنیم