کد خبر 525071
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

با گذشت 5 روز از حملات گروه تروریستی تکفیری داعش به مواضع نیروهای مردمی و ارتش سوریه در حاشیه شهر دیرالزور، بخش رسانه ای این گروه اقدام به انتشار تصاویر درگیریها میان نیروهای این گروه و مدافعان سوری کرده است.

گروه بین الملل مشرق- با گذشت 5 روز از حملات گروه تروریستی تکفیری داعش به مواضع نیروهای مردمی و ارتش سوریه در حاشیه شهر دیرالزور، بخش رسانه ای این گروه اقدام به انتشار تصاویر درگیریها میان نیروهای این گروه و مدافعان سوری کرده است.


بنابر این گزارش، نیروهای داعش 5 شب پیش با 30 حمله انتحاری پی در پی موفق به شکستن مواضع دفاعی نظامیان سوری و ورود به محله "البغیلیه" در جنوب شرقی شهر دیرالزور شدند. در پی ورود نیروهای داعش، جستجوی خانه به خانه آغاز شده و بیش از 700 تن از ساکنین اعم از پیرزن و پیرمرد، کودکان و جوانان توسط تروریستها ربوده شدند.


بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع میدانی، از دو روز پیش نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی بمب افکنها و توپخانه، بخشهایی از محله البغیلیه را از داعش بازپس گرفته و نبردها همچنان ادامه دارد. گفته می شود داعش بیش از 400 تن از ساکنان این منطقه را که همگی از اهل سنت بوده اند، بجرم عدم حمایت از این گروه قتل عام کرده است. تصاویری از سوی داعش منتشر شده است که نشان دهنده اعدام وحشیانه و ذبح چند تن از ساکنان منطقه مذکرو می باشد که داعش آنها را نیروهای بسیح مردمی سوریه معرفی کرده است.