کد خبر 526954
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳

فراکسیون پارلمانی سازمان بدر عراق با صدور بیانیه ای اخراج سفیر سعودی از عراق را خواستار شد.

به گزارش مشرق و به نقل از شبکه سومریه، فراکسیون پارلمانی سازمان بدر عراق با بیان اینکه اظهارات گستاخانه سفیر سعودی در عراق علیه نیروهای مردمی دخالت آشکار در امور این کشور است از دولت عراق خواست وی را اخراج کند.

فراکسیون پارلمانی سازمان بدر عراق با صدور بیانیه ای از دولت این کشور خواست «ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق را که اخیرا پس از ۲۵ سال قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور فعالیتش را در بغداد آغاز کرده است به خاطر اظهارات مداخله جویانه اش از عراق اخراج کند.

فراکسیون بدر عراق در ادامه بیانیه خود افزوده است که این فراکسیون پیش از این نیز حاضر نبود السبهان را به عنوان سفیر بپذیرد چرا که وی نماینده کشوری است که جامعه بین المللی آن را به عنوان منبع تروریسم جهانی که مبتنی بر افکار وهابی است می شناسد.

لازم به ذکر است «ثامر السبهان» روز شنبه در گفتگو با شبکه سومریه عراق در اظهاراتی گستاخانه اظهار داشت که مخالفت کردها و اهالی استان الانبار با ورود نیروهای مردمی عراق به مناطقشان نشان دهنده عدم مقبولیت این نیروها در جامعه عراق است.

این اظهارات السبهان واکنش نیروهای مردمی عراق را نیز در پی داشته و خواستار اخراج سفیر سعودی شدند. باقر جبر الزبیدی وزیر حمل و نقل عراق، خالد الاسدی عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق، ائتلاف سنی اتحاد نیروهای عراقی و ائتلاف دولت قانون نیز به این اظهارات سفیر سعودی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

منبع: مهر