کد خبر 537314
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

به موازات گسترش عملیات نظامی نیروهای کرد سوری در مناطق شمال غربی استان حلب این کشور علیه مواضع ائتلاف تروریستهای ارتش آزاد و القاعده، دولت ترکیه اقدام به خرید و ارسال انواع تسلیحات جدید به مناطق تحت اشغال تروریستها کرده است.

گروه بین الملل مشرق- به موازات گسترش عملیات نظامی نیروهای کرد سوری در مناطق شمال غربی استان حلب این کشور علیه مواضع ائتلاف تروریستهای ارتش آزاد و القاعده، دولت ترکیه اقدام به خرید و ارسال انواع تسلیحات جدید به مناطق تحت اشغال تروریستها کرده است.


بنابر تصاویر منتشر شده از سوی گروه تروریستی تکفیری "انصارالشام" وابسته به جبهه اسلامی (القاعده) در سوریه (تروریستهای تبعه چچن و قفقاز) این تجهیزات شامل البسه نظامی، مهمات سبک و سنگین، انواع سلاح پافند هوایی از نوع کبری 1، سلاح تک تیرانداز ضد زره و خمپاره انداز و توپ ساخت کشورهای کرواسی، ترکیه، اوکراین و چین می باشد که تحت عنوان تسلیحات مورد استفاده ارتش ترکیه خربداری شده و تخویل القاعده و داعش گردیده است. 


ترکیه، عربستان، قطر، انگلیس، فرانسه و امریکا بزرگترین حامیان و طراح عملیاتهای گروههای تروریستی تکفیری فعال در سوریه همچون داعش و القاعده و ارتش آزاد بشمار می روند. حمایت ترکیه از تروریستهای تکفیری در سوریه و عراق امری مسجل و مستند بوده که در پی حملات چند ماه پیش به شهر اروپایی پاریس که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت طی تحقیقات نیروهای امنیتی این کشور مشخص شد که تروریستهای عامل این حملا وحشیانه تحت نظر ترکیه اموزش دیده و تسلیح و تجهیز شده بودند.