وی افزود: من از همه هنرمندان کشور خواهش می کنم به سلحشور به عنوان یک هنرمند ملی نگاه کنند و با نگاهی دوباره به کارها و اندیشههایش آثار روی زمین مانده او را به سرانجامی برسانند.
حدادیان تأکید کرد: دوربین مرحوم سلحشور نصب بر مناره مسجد بود؛ یعنی از افق مسجد به همه جا نگاه می کرد؛ دیدگاه او از خانه خدا نشأت میگرفت.
حدادیان تصریح کرد: مسئولان سریال حضرت موسی(ع) را با الهام از افق دید سلحشور به عرصه ظهور و بروز برسانند. مرحوم سلحشور دو کلید واژه توبه و توحید را سرلوحه امور زندگیاش قرار دادهبود و از دل این دو کلید واژه انتظار را متبلور میکرد.
حدادیان با اشاره به اینکه مرحوم سلحشور به یک سیر سلوکی رسیده بود گفت: در سریال یوسف چنان به مؤلفه انتظار نگاه کرده که هرکس سر سوزنی ارادت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) داشته باشد سر تعظیم به این فیلم فرود می آورد.
این مداح و ذاکر اهل بیت با ذکر خاطرهای از مرحوم سلحشور ادامه داد: سال 1363 در نوجوانی اولین بار سلحشور را در مسجد سیدالشهدای خیبان قلعه مرغی دیدم واز فیلم توبه نصوح وی 13اشکال گرفتم من فکر کردم اگر این اشکالات را بگویم مرحوم سلحشور با من برخورد بدی می کند ولی مرحوم سلحشور بیشتر نقدهای من را پذیرفت ومن متوجه شدم که مرحوم سلحشور چه قدر با اخلاق است.