وی افزود: فرهنگ روحانی خاص است. پس وظیفه بازیگر در جهت ارائه آن بسیار سخت خواهد شد. چنانچه زمانی که کلمات شخصیت روحانی به صورت کلمه عربی بیرون میآید، مشخص میکند در این زمینه تا چه حد ممارست، تحقیق و تفحص داشته است.
وی ادامه داد: یک بازیگر خوب باید در بیان زبان دیگر کشورها و حتی لهجههای بومی دقت کافی را انجام دهد و قطعا برای رسیدن به آن نیاز به گذراندن مراحل سخت است.
این بازیگر اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از کسانی که نقش روحانی را بازی کردند، ممارست، تحقیق و کوشش زیادی برای رسیدن به آن در جهت باورپذیری بیشتر انجام ندادند. به این خاطر این نوع بازی به سمت شعازدگی میرود و مخاطب به خاطر نبود باورپذیری کافی، آن را پس میزند.
شریفینیا در ادامه صحبتهای خود در خصوص ورود سرمایهگذارانی که سواد سینمایی کافی ندارند، به این عرصه عنوان کرد: چرخه سینما بدون سرمایهگذار نمیچرخد. بنابراین نیازش به شدت حس میشود اما تهیهکنندهای باید سر راه سرمایهگذار قرار بگیرد که که با تسلط کامل به کارش حق دخالت سرمایهگذار را در اندازهای که در حد سینما نیست، ندهد.
بازیگر «رسوایی» اظهار داشت: متاسفانه مشکل اصلی سینما تهیهکننده خوب است، تهیهکنندهای که به همه اجزای سینما مسلط باشد. تمامی اجزا و ادبیات سینما را بداند و بشناسد و از مطالعه غافل نشود. از طرفی اداره کردن پروژه را بفهمد تا جایی که بتواند با مدیریت صحیح، از امکاناتی که سرمایهگذار میآورد در جهت تولید فیلمهای متعدد و با کیفیت استفاده کند.