اتاق‌های فکر با انجام مطالعات بین رشته ای و با به کارگیری کارشناسان متعدد، خوراک فکری لازم را در حوزه های مختلف برای مدیران و سیاست گذاران ایالت متحده تامین می کنند.

گروه فرهنگی مشرق - در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، انتشارات مرکز  پژوهشی آموزشی کوثر با 7 عنوان کتاب به نام های «اتاق‌های فکر و سیاست خارجی آمریکا»،«دیپلماسی عمومی»،« تورم در اقتصاد ایران»،« دیانت عافیت(انجمن حجتیه)»، مجموعه اندیشه علوم اجتماعی غرب جدید شامل «مدرنیته(تجدد)»،« ترقی و توسعه»، «چپ و راست»  در بخش ناشران عمومی ،سالنA1، راهروی 6، ، غرفه 23 ،نشر کانون اندیشه جوان حضور دارد.

اتاق‌های فکر و سیاست خارجی آمریکا



ایالت متحده از زمان استقلال خود از انگلستان تاکنون همواره دارای سیاست خارجی فعال و گسترده ای در جهت برآورده ساختن منافع خود و در برهه های بعدی علاوه بر منافع خود، تامین کننده منافع غرب نیز بوده است. بسیاری از نهادهای دولتی در تدوین و اجرای سیاست های خارجی این کشور نقش دارند این درحالیست که در برخی از موارد این مجموعه ها نظرات کاملاً متفاوت از یکدیگر ارائه می دهند. یکی از موثرترین این نهادها اتاق‌های فکر می باشند. اتاق فکر نوعی سازمان ویژه برای تفکر و پژوهش در زمینه سیاست سازی و تصمیم سازی است که بر اصل جمع اندیشی یا ایده پردازی جمعی استوار است. اتاق‌های فکر با انجام مطالعات بین رشته ای و با به کارگیری کارشناسان متعدد، خوراک فکری لازم را در حوزه های مختلف برای مدیران و سیاست گذاران ایالت متحده تامین می کنند.
کتاب «اتاق های فکر و سیاست خارجه آمریکا» با بررسی پیشینه و ادبیات موجود درباره اتاق‌های فکر و نقش آنها در تصمیم سازی حکومت آمریکا پرداخته است. این کتاب داراي 5 فصل است؛ فصل اول : عوامل شکل دهنده سياست خارجي؛ فصل دوم : تعاريف و تاريخچه ؛ فصل سوم : اتاق‌هاي فکر ؛ ساختار و گرايش ها ؛ فصل چهارم: مطالعات موردي و فصل پنجم: معرفي اتاقهاي فکر.


درآمدی بر دیپلماسی عمومی



حکومتها و دولتها براي اينکه بتوانند منابع بالقوه قدرت نرم ملي را به فعل برسانند نيازمند سازوکارهايي هستند که يکي از آنها ديپلماسي عمومي است. ديپلماسي عمومي،  فرايند ارتباطات يک دولت با عموم مردمِ خارج از مرزهاي خود است بطوريکه بتواند ايده ها، آرمانها، و فرهنگهاي ملي خود را بهمراه اهداف و عملکردهاي سياست خارجي خود به آنها شناسانده و تبيين نمايد. اين کتاب با تکيه بر اسناد و متون آکادميک شرقي و غربي، مباحثي از قبيل تاريخچه ديپلماسي عمومي، مباني نظري آن، ابزار آن- شامل رسانه هاي بين المللي، تبادلات علمي و فرهنگي، تعاملات ورزشي، ديپلماسي ديجيتال، راهکارهای دیپلماسی عمومی در زمان بروز بحران، و در نهايت امکان ارزيابي و سنجش برنامه هاي  ديپلماسي عمومي مورد بحث و بررسي قرار گرفته اند.
اگر ارائه تصویر خوب از یک ملت، دغدغه بسیاری از مخاطبین امروزی علاقمند به عرصه سیاست باشد، مطالعه کتاب درآمدی بر دیپلماسی عمومی، گام اولیه خوبی در جهت آشنایی با مفاهیم بنیادی و البته نمونه های عملی دیپلماسی عمومی کشورهای مختلف، همانند آمریکا، چین، و یا حتی ایران است.

«تورم در اقتصاد ایران»




تورم به عنوان یکی از چالش برانگیزترین مسائل اقتصادی کشور،همواره جزء دغدغه‌های اصلی سیاست‌گذاران،کارشناسان و مردم بوده است. علی رغم تحقیقات فراوان انجام گرفته پیرامون این مشکل،همچنان درک کامل و جامعی از علل و آثار این معضل مزمن در اقتصاد ایران انجام نگرفته است. این کتاب، حاصل تلاش گروه مطالعات اقتصادی کوثر، با انجام مطالعات مستقلی پیرامون عوامل موثر بر مسئله تورم در ایران و ارائه راهکارهای سیاستی مناسب در جهت مدیریت بهینه آن در 9 فصل می باشد.
« دیانت عافیت(مجموعه گفتارها و مقالاتی در باب تاریخ، عقاید و زمینه اجتماعی انجمن حجتیه)»
تلاش این کتاب بر آن بوده تا در این مجموعه ضمن نگاه به گذشته و پیشینه انجمن حجتیه، تمرکز اصلی خود را بر«انجمنی که هست» بگذاریم. آنچه که «دیانت عافیت» را از دیگر کتب موجود دربارۀ موضوع مذکور متمایز می‌سازد، علاوه بر توجه به تحلیل اجتماعی در کنار جنبه‌های تاریخی و اعتقادی، پرداختن به تحولات مربوط انجمن حجتیه در مقطع پس از اعلام توقف رسمی است.
کتاب «دیانت و عافیت» با آثار و گفتارهایی از دکتر ابراهیم فیاض، حجت الاسلام سید عباس نبوی، استاد حیدر رحیم‌پور ازغدی، سید حسین شهرستانی، سجاد صفار هرندی، علیرضا کمیلی، مهدی شاه‌آبادی، صادق شهبازی، مهدی میرزایی پور و ... در 156 صفحه منتشر شده است.


مجموعه اندیشه علوم اجتماعی غرب جدید شامل «مدرنیته(تجدد)»،« ترقی و توسعه»، «چپ و راست» 


در مباحث روزانه ما در خانه و مدرسه و اتوبوس و اداره، وقتی که از دعواهای سیاسی و مشکلات اقتصادی و امثال آنها سخن می گوییم، بسیاری از ارجاعات به مفاهیم و اندیشه هایی است که به سپهر اندیشه مدرن غرب تعلق دارند. این امر،خواه مطلوب و خواه نامطلوب بخشی از واقعیت پیرامون ماست.



اما مشکل آنجاست که در اغلب موارد این قبیل استعلام مفاهیم و الفاظ با برخی بدفهمی ها و قشری‌نگری ها همراه است. ما بدون تذکر نسبت به عقبه فکری و تاریخ و تمدنی که این قبیل مفاهیم متعلق بدان هستند، آنها را به کار می بریم و این نحو استفاده سرسری و غیرمتذکرانه ما را با تناقضات و چالش‌های اجتناب ناپذیری مواجه می سازد. مجموعه «اندیشه اجتماعی غرب جدید» در پاسخ به چنین آسیبی طراحی و تألیف شده است.


جلد نخست مفهوم «مدرنیته» (تجدد) را در سیر تاریخی پیدایش مفهوم نخستین، تحولات دوره¬ های متأخر آن و نقادی¬های گوناگون نسبت به آن مورد بررسی قرار می¬دهد. در جلد دوم، تاریخ تحولات دو مفهوم سیاسی مرتبط و آشنای «چپ و راست» در اندیشة سیاسی و تاریخ معاصر جوامع غربی از نظر خواننده می‌گذرد و جلد سوم به بحث از مفهوم «توسعه» و نیای تئوریک آن «ترقی» اختصاص دارد و این دو مفهوم را از منظرهای گوناگون فلسفه تاریخ، جامعه شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد مورد تأمل قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است هرکدام از مجلدات این مجموعه که یکی از مفاهیم کلیدی و پر اهمیت اندیشه و علوم اجتماعی مدرن غرب را مورد بازخوانی قرار می¬ دهد به طور جداگانه نیز قابل تهیه می باشد.



برای تهیه کتاب‌های انتشارات مرکز پژوهشی آموزشی کوثر در نمایشگاه بین المللی کتاب می¬توانید به غرفه کانون اندیشه جوان واقع در بخش ناشران عمومی، سالن A1، راهروی 6، غرفه 23 مراجعه فرمایید.



کتب این انتشارات همچنین از کتابفروشی های میدان انقلاب مانند کتابفروشی سوره مهر ،کیهان ، کافه کتاب کراسه در خیابان 16 آذر قابل تهیه می باشد.