کد خبر 591370
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰

ایرانیان به هیچ وجه انحصار ترویج و تبلیغ کشور خود را در دست ندارند. بلکه خارجی هایی که به این کشور سفر می کنند، نقش سفرا (نمایندگان) آن ها را بازی می کنند. آخرین مثال برای این مورد نیز ویدئوی پر سر و صدا و جنجالی با تیتری عمدا تحریک آمیز : "به ایران نرو یا سفر نکن" (بنجامین مارتینی ) است. این ویدئوی 3 دقیقه ای، تنها در سایت Viméo، 400 هزار مرتبه دیده شده است.

به گزارش مشرق،  نشریه هفتگی« لو نوول اوبزرواتور» (Le Nouvel Observateur) فرانسه در مقاله ای به قلم «ساموئل هورکس»(Samuel Hauraix) نوشت، کاربران اینترنتی در ایران علیه پیش داوری و قضاوت نادرست در مورد این کشور و همچنان نشان دادن "ایرانی دیگر": تلاش و مبارزه می کنند.

در بخشی از این مقاله که در مورد تلاش های انجام شده در فضای مجازی برای شکسته شدن جو ایران هراسی توسط فعالان ایرانی و غیر ایرانی، بخصوص جهانگردانی که به ایران سفر می کنند، نوشته شده است، می خوانیم:

-  کمتر از 130 هزار عضو اینستاگرام، صفحه everydayiran را که هر روز خبرها و تصاویری از زندگی مردم را انتشار می دهد، دنبال می کنند.

-  ایرانیان به هیچ وجه انحصار ترویج و تبلیغ کشور خود را در دست ندارند. بلکه  خارجی هایی که به این کشور سفر می کنند، نقش سفرا (نمایندگان) آن ها را بازی می کنند. آخرین مثال برای این مورد نیز ویدئوی پر سر و صدا و جنجالی با تیتری عمدا تحریک آمیز : "به ایران نرو یا سفر نکن" (بنجامین مارتینی ) است. این ویدئوی 3 دقیقه ای، تنها در سایت Viméo، 400 هزار مرتبه دیده شده است.

-  «کوری ما در مورد ایران» نیز مانند این ویدئو در مبارزه با ایران هراسی است. کریستینا پالتِن(Kristina Palten) سوئدی که 2 هزار کیلومتر دور تا دور ایران را دوید تا با پیش داوری ها و قضاوت های نادرست مبارزه کند.

-  مرجان صبوری، رئیس دفتر توریستی ایران در پاریس می گوید: "اغلب، توریست ها پیش از رفتن به ایران این کشور را مانند یک کشور عقب افتاده تصور می کنند. اما به محض رسیدن به فرودگاه تهران، بدون هیچ استثنایی این اعتقادات کاذب در هم می شکند. او امیدوار است که این توریست ها پس از بازگشت ایران واقعی را نشان دهند. "

-  روناد مارکوت(Renaud Marquot) توریستی که وقتی به ایران رفت، با یک "مهمان نوازی منحصر بفرد و ویژه" مواجه شد و تصمیم گرفت"قسمت ناشناخته شده ایران که رسانه ها و مطبوعات از آن نمی گویند را به تصویر بکشد".

-  ژان کلود (Jean-Claude Guillebaud) نیز از «کوری مان در مورد ایران» (تیتر مقاله اش که معروف شده است)، می گوید و بنجامین مارتینی نیز معتقد است :"بسیاری از رسانه ها از نکات منفی ایران می گویند". بنجامین مارتینی که توریست بوده است و نه از حکومت نه هیچ ارگان دیگر پولی برای این جریان نگرفته است، می گوید: "این آن چیز هایی بود که من دیدم و کذب هم نیست. "

-  در فیسبوک یک گروه 60 هزار عضوی با نام(See You in Iran) از سپتامبر گذشته راه اندازی  شده است که اجازه انتشار و تبادل مشاهدات و تجربیات را"برای مبارزه با ایران هراسی" می دهد.

-  رضا فعالی دانشجوی دکتری دانشگاه سوربن از این ایده حمایت کرد و از طریق تلگرام به دوستانش در ایران پیغام داد تا در ایران ما را یاری کنند .

-  ایرانی ها  با ایده هایشان، پول های خرج شده برای ایران هراسی را یک مرتبه جارو می کنند.
منبع: ایسنا