وی تصریح کرد: راهآهن شرق در بارگیری و حمل بارهای عبوری داخلی و ترانزیت نیز دارای افزایش بسیار چشمگیری بوده و بیشتر بارگیریها مربوط به معادن سنگ آهن و زغال سنگ بوده است.
مدیرکل راهآهن شرق افزود: با توجه به قرارداد سالیانه و تفاهم انجام گرفته پیشبینی شده است سالیانه 7 میلیون تن بارگیری و به صورت روزانه 20 هزار تن صادرات انجام شود.
اقبالی تصریح کرد: بارگیریهای سنگآهن در مناطق سنگان خواف، بیشدر بافق و معدن سه چاهون انجام میشود و با توجه به اینکه کارخانجات کنسانتره و گندلهسازی در دست ساخت است، در خواف و سنگان نیز بیشبینی افزایش بار وجود دارد.
وی با بیان اینکه دو خطه کردن منطقه ریلی راهآهن شرق در دست اقدام است ادامه داد: در سال آینده و یا اواخر سال جاری این پروژه عظیم که در ردیف پروژههای ملی قرار دارد، آغاز میشود و با این اقدام ایستگاههای این منطقه توسعه پیدا میکنند.
مدیرکل راهآهن شرق با بیان اینکه در حال حاضر خطوط راهآهن شرق حداکثر ظرفیت را دارد گفت: با توجه به اینکه حدود 40 ایستگاه در حال حاضر در این ناحیه وجود دارد این تعداد به 80 ایستگاه افزایش مییابد و ظرفیت دو برابر شده و خط طبس - جندق به تهران نیز برقرار میشود.
اقبالی با بیان اینکه برای تأمین امنیت قطار، پروژه ATC که حفاظت امنیت سیر قطارها را در اختیار دارد و قطار اتوماتیک کنترل میشود را در دست پیگیری داریم افزود: در این راستا پروژه سازه فضایی قطار کلنگزنی شد که حدود 700 میلیون تومان هزینه دارد و به جرات میتوان گفت که در کل منطقه مانند این سازه را نداریم.