به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی درباره ورود ایرلاینهای خارجی به کشور و احتمال از دست رفتن بازار ایرلاینهای داخلی در بازارهای جهانی، بیان کرد: باید دقت و توجه کنیم که صنعت هوانوردی یک صنعت جهانی است و باید به رقابت بینالمللی پایبند باشیم؛ ما قطعا از بنگاه داخلی حمایت کامل میکنیم، ولی حمایت یکجانبه از بنگاه داخلی نداریم و معتقد هستیم که کمکی به ارتقای صنعت هوانوردی نمیکند.
آخوندی درباره پیشقرارداد ایرباسها و صدور مجوز اوفک هم گفت که مشکلی در رفع موانع مالی و بیمهای وجود ندارد و میتوانیم به محض موافقت اوفک، بقیه بخشهای قرارداد را حل و فصل کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل قرارداد با ایرباس تا پایان ژوئن به نتیجه نرسید؟ درباره دلیل این تاخیر گفت: تنها مشکل موجود در این حوزه اوفک است و بقیه مشکلات حل شده است.
وی با ادعای فشار جامعه جهانی بر آمریکا برای نهایی شدن قرارداد ایرباسها، گفت: نهایی شدن این قرارداد فقط تقاضای تهران نیست، بلکه تقاضای جامعه جهانی است؛ آمریکا نمیتواند در مقابل این درخواست بینالمللی کوتاهی کند.
آخوندی بیان کرد: در ناوگان هوایی کشور برآورد شده است که 100 فروند هواپیما برای پروازهای استانی و برد کوتاه و حدود 400 فروند برای بردهای بلند و میانی نیاز داریم که برای داشتن این تعداد هواپیما باید از حالا تا سال 1404 سرمایهگذاری داشته باشیم.
آخوندی درباره پیشقرارداد ایرباسها و صدور مجوز اوفک هم گفت که مشکلی در رفع موانع مالی و بیمهای وجود ندارد و میتوانیم به محض موافقت اوفک، بقیه بخشهای قرارداد را حل و فصل کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل قرارداد با ایرباس تا پایان ژوئن به نتیجه نرسید؟ درباره دلیل این تاخیر گفت: تنها مشکل موجود در این حوزه اوفک است و بقیه مشکلات حل شده است.
وی با ادعای فشار جامعه جهانی بر آمریکا برای نهایی شدن قرارداد ایرباسها، گفت: نهایی شدن این قرارداد فقط تقاضای تهران نیست، بلکه تقاضای جامعه جهانی است؛ آمریکا نمیتواند در مقابل این درخواست بینالمللی کوتاهی کند.
آخوندی بیان کرد: در ناوگان هوایی کشور برآورد شده است که 100 فروند هواپیما برای پروازهای استانی و برد کوتاه و حدود 400 فروند برای بردهای بلند و میانی نیاز داریم که برای داشتن این تعداد هواپیما باید از حالا تا سال 1404 سرمایهگذاری داشته باشیم.