کد خبر 632773
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷

در ادامه گسترش درگیری ها در مناطق شمالی استان رقه سوریه، شب گذشته عناصر داعش حملات گسترده ای را علیه مواضع شبه نظامیان کرد چند ملیتی وابسته به آمریکا آغاز کرده اند.

گروه جهان مشرق- در ادامه گسترش درگیری ها در مناطق شمالی استان رقه سوریه، شب گذشته عناصر داعش حملات گسترده ای را علیه مواضع شبه نظامیان کرد چند ملیتی وابسته به آمریکا آغاز کرده اند.


بنابر این گزارش، کانون درگیری ها در منطقه عین عیسی واقع در شمال استان رقه و در مجاورت مرزهای سوریه با ترکیه قرار دارد که طی آن گروه های انغماسی (نیروهای ویژه) داعش با حمله به شبه نظامیان کرد کنترل سه روستای الفاطسة والكنطري والهبساوي در اطراف این شهر را در دست گرفته اند. در این درگیری ها هواپیماهای بمب افکن آمریکایی به حمایت و پشتیبانی از شبه نظامیان کرد پرداخته و مواضع داعش را هدف قرار داده اند. از سوی دیگر ترکیه نیز از شب گذشته سه کاروان تسلیحاتی و نیرو به مرز این کشور با شهر تل ابیض در شمال استان رقه سوریه اعزام کرده است. منابع میدانی از آغاز گلوله باران شدید مواضع کردها توسط ارتش ترکیه خبر می دهند. طی روزهای گذشته رسانه های بین المللی تصاویری از استقرار صدها نظامی آمریکایی و انگلیسی در این شهر منتشر کرده بودند.