به گزارش مشرق؛ 6 ماه پیش یداله صادقی رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت خطاب به این وزارتخانه اعلام كرد که تمامی نمایندگی خودروسازان خارجی باید تاییدیه نماینده بودن و اصالت خود را از کمپانی مادر به این وزارتخانه اعلام کنند تا نام این نمایندگیها بروی سایت وزارت صنعت درج شود.
اما با گذشت حدود 7 ماه از این اخطار حالا شاهد کم رنگ شدن پیگری این وزارتخانه به این موضوع مهم هستیم.
حال پس از گذشت این فرصت 6 ماهه مشخص شد که قريب به اتفاق نمایندگان خودروسازان خارجی از طریق واسطه این نمایندگی ها را بصورت غیر مستقیم اخذ کرده و برخی برندهای معروف را به انحصار خود درآورده اند.
اما حالا خبری که تمامی جراید را به خود مجذوب کرده است بسته شدن ثبت سفارش 2 برند معروف و خوش نام در ایران است. اما هنوز علت بسته شدن سامانه ثبت سفارش این خودروها رسماً اعلام نشده است.
شايان ذکر است زمانی که خودرویی در خارج از کشور خریداری می شود در همان بدو قرارداد، 7 درصد از ثمن معامله به صورت گارانتی اخذ می شود. اين یعنی اینترنشنال گارانتی، در حالي كه پس از ورود خودرو در گمرک ایران، این نمایندگی های به اصطلاح مجاز در ایران هم 3درصد مازاد برای خدمات پس از فروش از مشتریان دریافت می کنند که اگر واضح به این مساله نگاه کنیم اکثر این نمایندگی ها هم هیچ گارانتی و خدمات پس از فروشی ويژه اي به مشتریان ارائه نمی دهند.
حال این سوال برای ما و مردم پیش میآید که آیا واقعاً این برندها در ایران نمایندگی دارند و یا همچنان از طریق واسطهها در کشورمان کار میکنند و بالاخره تکلیف هزینه مابهالتفاوت هایی که از مردم با طرح ادعای نمایندگی رسمی بودن دریافت شده است چه خواهد شد؟
اما با گذشت حدود 7 ماه از این اخطار حالا شاهد کم رنگ شدن پیگری این وزارتخانه به این موضوع مهم هستیم.
حال پس از گذشت این فرصت 6 ماهه مشخص شد که قريب به اتفاق نمایندگان خودروسازان خارجی از طریق واسطه این نمایندگی ها را بصورت غیر مستقیم اخذ کرده و برخی برندهای معروف را به انحصار خود درآورده اند.
اما حالا خبری که تمامی جراید را به خود مجذوب کرده است بسته شدن ثبت سفارش 2 برند معروف و خوش نام در ایران است. اما هنوز علت بسته شدن سامانه ثبت سفارش این خودروها رسماً اعلام نشده است.
شايان ذکر است زمانی که خودرویی در خارج از کشور خریداری می شود در همان بدو قرارداد، 7 درصد از ثمن معامله به صورت گارانتی اخذ می شود. اين یعنی اینترنشنال گارانتی، در حالي كه پس از ورود خودرو در گمرک ایران، این نمایندگی های به اصطلاح مجاز در ایران هم 3درصد مازاد برای خدمات پس از فروش از مشتریان دریافت می کنند که اگر واضح به این مساله نگاه کنیم اکثر این نمایندگی ها هم هیچ گارانتی و خدمات پس از فروشی ويژه اي به مشتریان ارائه نمی دهند.
حال این سوال برای ما و مردم پیش میآید که آیا واقعاً این برندها در ایران نمایندگی دارند و یا همچنان از طریق واسطهها در کشورمان کار میکنند و بالاخره تکلیف هزینه مابهالتفاوت هایی که از مردم با طرح ادعای نمایندگی رسمی بودن دریافت شده است چه خواهد شد؟