کد خبر 660332
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

برخی منابع مطلع، پشت صحنه استعفاء مدیر عامل راه‌آهن را اقدامی برای عدم ورود ناظران به ماجرای سیستم کنترل هوشمند قطار و فرار به جلو جهت عدم پی‌گیری فساد در راه‌آهن می‌دانند.

به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
مقدمه:
در نگاه اول، استعفاء مدیر عامل راه‌آهن اقدامی برای خارج ساختن وزیر راه از فشار افکارعمومی تحلیل شد اما ظاهرا دلایل مهم‌تری در پشت صحنه استعفاء مدیر راه‌آهن وجود دارد.

جلوگیری از افشاء برخی مسائل در راه‌آهن:
برخی منابع مطلع، پشت صحنه استعفاء مدیر عامل راه‌آهن را اقدامی برای عدم ورود ناظران به ماجرای سیستم کنترل هوشمند قطار و فرار به جلو جهت عدم پی‌گیری فساد در راه‌آهن می‌دانند. ماجرا از این قرار است که برخی مدیران ارشدراه آهن، با ایجاد شرکت‌هایی بنام خود و یا همسرانشان، کارفرما، مجری، ناظر و تحویل گیرنده سیستم 400 میلیارد تومانی کنترل هوشمند بودند که نتیجه‌اش این فاجعه شده است. سیستم کنترل هوشمند قطار در 18 ماه اخیر 2000 بار اعلام خطای اشتباه داشته است اما درگزارش اولیه، راه‌آهن هیچ اشاره‌ای به ایراد فنی سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) نکرده است. در روز برخورد دو قطار مسافری، سیستم کنترل اتوماتیک قطار باز هم اعلام خطا می‌کند و از قضا این اعلام این بار واقعی بوده اما به‌دلیل سابقه قبلی، به این اخطار بی‌توجهی می‌شود.

نتیجه:
با این تفاسیر لازم است به حرمت خون زائران ثامن الحجج (ع) و خانواده‌های داغدیده، نهادهای نظارتی و مدعی‌العموم به پشت صحنه استعفاء مسؤل راه‌آهن ورود کنند تا آشنا مشاور روحانی درباره استعفاء مدیرعامل راه‌آهن نگوید : «مدیری توانمند پیاده شد تا قطار اعتماد عمومی به مقصد برسد.»