کد خبر 662542
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

معاون ساخت و توسعه راه‌ها بابیان اینکه جاده‌های هراز و فیروزکوه در شرف تبدیل‌ شدن به بزرگراه هستند،گفت: ۵ کیلومتر از ۸ کیلومتر باقی‌مانده پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه به همراه ۹ کیلومتر از پروژه مشابه در محور هراز، تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی‌، خیرالله خادمی‌ بابیان اینکه ‌محورهای هراز و فیروزکوه در شرف تبدیل‌شدن به بزرگراه هستند، بیان کرد: ‌5 کیلومتر از 8 کیلومتر باقیمانده پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه به همراه 9 کیلومتر از پروژه مشابه در محور هراز تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

‌خادمی‌ با اشاره به پیشرفت و توسعه محورهای مواصلاتی شمال کشور اظهار داشت: پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه در مراحل پایانی و محور هراز در حال تبدیل به بزرگراه است.

وی افزود: از پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه حدفاصل تهران تا قائم‌شهر حدود 8 کیلومتر باقیمانده است و همه تلاش‌ها به‌منظور تحویل 5 کیلومتر اصلی شامل گلوگاه، تونل‌ها و نقاط خاص محور به‌غیراز مناطق موجود در دو محدوده مسکونی تکمیل و تا پایان سال به حالت چهار خطه تبدیل خواهد شد و اولین محور بزرگراهی به شمال کشور و مرکز استان مازندران به سرانجام خواهد رسید.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بابیان اینکه ‌پروژه چهارخطه محور فیروزکوه به دلیل کمبود منابع در ابتدای سال دچار مشکل شده بود‌،گفت: با تأمین اعتبارات، ساخت و توسعه این پروژه به‌سرعت چشم‌گیری در حال انجام است و امید است این 5 کیلومتر به‌عنوان مهم‌ترین گلوگاه محور فیروزکوه رفع و در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت‌ به محور هراز اشاره کرد و گفت:  طبق برنامه از پیش تعیین‌شده قرار بود 25 کیلومتر از این محور تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد که تاکنون 16 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و 9 کیلومتر مورد تعهد نیز تا پایان سال تکمیل و زیر بار خواهد رفت.

خادمی با اشاره به روند ساخت تونل آبشار در محور هراز اضافه کرد: امیدواریم این تونل ظرف یک ماه آینده تکمیل و گلوگاه فعلی در محور هراز رفع شود.

وی در خصوص سایر اقدامات در جهت رفع نقاط گلوگاهی در محور هراز بیان داشت: محدوده نزدیک ورودی شهر آمل و بخش‌های منقطع موجود در 50 کیلومتر پایانی محور نیز طی همین مدت به اتمام خواهد رسید و کل ورودی به شهر آمل به‌صورت ممتد چهارخطه خواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به‌ پیشرفت ساخت 827 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تحت مسئولیت شرکت ساخت گفت: حدود 50 درصد از حجم کل این پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به‌صورت رسمی و غیررسمی زیر بار ترافیک قرارگرفته و پیشرفت فیزیکی کل پروژه های اقتصاد مقاومتی مورد تعهد نیز به 75 درصد رسیده است و امیدواریم تا پایان سال به تمام اهداف خود در این بخش نائل شویم.