کد خبر 71259
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹

وزیر دفاع از پرتاب ماهواره دانشجویی"نوید علم‌وصنعت" در سال جاری خبر داد و گفت: وزارت دفاع جذب نخبگان دانشگاهی را با جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، درباره میزان تفاهم‌نامه‌های وزارت دفاع با وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: وزارت دفاع ارتباطات گسترده‌ای با دانشگاه‌های کشور برقرار کرده و پروژه‌های متعددی را در سطح دانشگاه‌های مختلف تعریف کرده است.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در دانشگاه‌های کشور موجود است که وزارت دفاع به دنبال بهره‌گیری کامل از این توانمندی‌ها و فعال کردن آنهاست.

سردار وحیدی در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت دفاع جذب نخبگان دانشگاهی را دردستور کار خود دارد، خاطرنشان کرد: بله، طبیعتاً یکی از حوزه‌های کاری وزارت دفاع این است نخبگانی که در دانشگاه‌های کشور به موفقیت‌های علمی دست پیدا کرده و به تخصص‌های دفاعی دست پیدا کرده‌اند، جذب و استفاده کند و این اقدام جدی وزارت دفاع است.

وزیر دفاع با اشاره به همکاری وزارت دفاع برای پرتاب یک ماهواره دانشجویی با دانشگاه علم و صنعت گفت: ماهواره دانشجویی به نام "نوید علم و صنعت"‌در دانشگاه علم و صنعت ساخته شده و درخواست دارند تا این ماهواره را وزارت دفاع پرتاب کند که در این خصوص هماهنگی‌ها انجام شده و سعی داریم این ماهواره دانشجویی در سال جاری پرتاب شود.