کد خبر 779565
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۵

هاینونن معاون سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی از دیدار خود با وزیر خارجه ایران و گفتگوی مفصل با وی خبر داد.

به گزارش مشرق، «اولی هاینونن» معاون سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که دوشنبه شب در حاشیه حضور وزیر خارجه ایران در نیویورک با وی بطور مفصل دیدار و گفتگو کرده است.

گفتنی ست «اولی هاینونن» از خط دهندگان اصلی و موافقان بازرسی از مراکز نظامی ایران توسط آژانس بوده و در نوشته های اخیر خود به اقامه دلیل در خصوص ضرورت بازرسی از مراکز نظامی پرداخته است. وی در حال حاضر در مرکز دفاع از دموکراسی مشغول به کار است.

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، در حاشیه این نشست با بسیاری از مقامات کشورهای اروپایی و آسیایی دیدار و در خصوص موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه، تحولات منطقه و توافق هسته ای ایران و ۱+۵ به گفتگو و رایزنی پرداخته است.

علاوه بر دیدارهای دوجانبه، ظریف در نشست کمیسیون مشترک برجام که در سطح وزرای خارجه کشورهای طرف توافق هسته ای ایران و ۱+۵ برگزار شد، شرکت و موارد نقض برجام از سوی آمریکا را در این نشست مطرح کرد. دیگر کشورها حاضر در این نشست نیز بر پایبندی همه طرف ها بر توافق هسته ای تاکید کردند.

همچنین در این سفر نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، عراق و ترکیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد و مسائل منطقه به ویژه موضوع همه پرسی در کردستان عراق در این نشست مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: مهر