کد خبر 783138
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

چینی‌ها برای جذب مشتری بیشتر خودروهای خود را با هر شرایطی به فروش می‌رسانند، آنها اخیراً فراتر عمل کرده و با حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شرکت در قرعه‌کشی‌ها محصولات خود را می‌فروشند.

به گزارش مشرق، بازار داغ خرید و فروش خودروهای چینی با ورود محصولات جدید هر روز با رونق بیشتری همراه است به‌نحوی که هر فردی به‌دنبال خودروی آپشن‌دار متنوع آن‌هم با قیمت مناسب می‌گردد به‌سمت خرید خودروهای چینی تمایل زیادی پیدا می‌کند. از آن طرف شرکت‌های چینی هم ذائقه خریدار ایرانی را شناخته و مطابق با آن محصولات مختلفی را راهی بازار می‌کنند.

نکته قابل توجه آنکه چینی‌ها برای جذب مشتری بیشتر خودروهای خود را با هر شرایطی به فروش می‌رسانند به‌نحوی که در برخی از مدل‌ها مشتری می‌تواند با پیش‌پرداخت 2 میلیون تومانی یک خودرو خریداری کند. تا پیش از این حضور خودروهای چینی پشت ویترین مغازه‌ها و حتی نمایشگاه‌های خودرو بسیار پررنگ بود اما آنها اخیراً فراتر عمل کرده و با حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضمن تبلیغ محصولات خود حتی با شرکت در قرعه‌کشی‌ها خودروها را با روش‌های مختلف به فروش می‌رسانند. در این میان نباید شگردهای خودروسازان چینی از جمله ارائه جوایز، تبلیغات در فضای مجازی و ارسال پیامک یا موارد دیگر را نادیده گرفت.

در این میان عملاً سهم تولیدکننده داخلی بسیار کم رنگ بوده و مصرف‌کننده ترجیح می‌دهد به‌خاطر تنوع محصولات خارجی آن‌هم از نوع چینی بخرد. البته در این میان باید این نکته را به خودروسازان داخلی تأکید کرد که اگر اقدامی برای تولید محصولات متنوع انجام ندهند چینی‌ها حجم زیادی از بازار را تصاحب کرده و سهم تولید داخل در بازار بسیار ناچیز خواهد بود.

منبع: تسنیم