به گزارش مشرق، در چند سال اخیر حضور خودروسازان چینی در بازار کشور رونق زیادی پیدا کرده و آنها با شگردهای مختلف سعی را در فروش محصولات خود دارند. شرکتهای چینی با تنوع محصول و ارائه تخفیفات مختلف سعی در جذب مشتری برای محصولات خود دارند که به حق هم تا حدودی در این زمینه موفق شدهاند. امروز خودروهای رنگ و لعاب دار چینی که از کیفیت بالایی هم برخوردار نیستند نسبت به محصولات داخلی فروش خوبی داشته و هر روز تعداد آنها در خیابانهای کشور افزایش پیدا میکند. این در حالی است که خودروسازان داخلی همچنان بر تولیدات گذشته خود اصرار و تلاشی برای تولید محصولات جدید به بازار نمیکنند.
اگر فقط سری به نمایندگیهای فروش خودروهای چینی بزنید با روشهای متنوع برای فروش این خودروها مواجه میشوید که در نگاه اول بسیار تعجب برانگیز است. به عنوان نمونه یکی از این شرکتها به ازای خرید نقدی یکی از محصولات خود جایزه ۲۰۰ هزار تومانی را برای خریداران تا ۲ سال در نظر گرفته است. نمایندگی دیگری به خریداران میگوید فقط ۳ میلیون تومان پیش پرداخت بدهید و مابقی قیمت را به هر طریق که می توانید پرداخت کنید.
در حال حاضر اعلام همین تبلیغات باعث شده تا علیرغم بی کیفیت بودن خودروهای چینی مردم به خرید آنها تشویق شوند. اما به اعتقاد فعالان بازار مشتری اول و آخر خودروهای چینی شخص خریدار است و کمتر کسی در خرید آنها سودی کرده است.
اما باید به اینکه نکته هم توجه داشت که بخش زیادی از سود شرکت های خودروساز چینی فروش خودرو نیست بلکه آنها قطعات را با درجه های مختلف راهی بازار کرده و آنها را به فروش می رسانند به نحوی که بیشترین سود آنها از محل همین فروش قطعات یدکی خودرو است.