کد خبر 894369
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

فروشگاه اینترنتی دیجیکالا به‌جای آنکه قیمت‌های خود را براساس نرخ بازار و معقولانه تنظیم کند اقدام به حذف کالاهای موجود خود نمود.

سرویس اقتصاد مشرق - ساعتی پیش گزارشی در انتقاد از گرانفروشی خودروهای داخلی توسط فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا در مشرق منتشر شد که نشان از اختلاف 16 تا 18 میلیونی قیمت کارخانه با نرخ اعلامی فروش در این سایت داشت.

بیشتر بخوانید

دیجی‌کالا پراید را چقدر گران‌تر می‌فروشد؟ +عکس

در مقایسه با نرخ بازار نیز، قیمت‌های ارائه شده در دیجیکالا برای خودروها اختلاف حداقل 4 تا 5.5 میلیون تومانی برای انواع پراید را نشان می‌داد.

اما در مقابل به‌جای اینکه این شرکت نسبت به اصلاح قیمت‌ها و فروش با نرخ معقول و منطقی اقدام کند، تمامی خودروهایی را که موجود بودند به ناموجود کرد تا به این طریق بر بازار تاثیر بگذارد.

پیش از این نیز فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا پس از انتقادهایی که نسبت به گرانفروشی تلفن‌های همراه نسبت به او شده بود، اقدام به ناموجود کردن تمامی گوشی‌های خود نمود که همین مسئله نیز بهانه‌ای دست دلالان داد تا با اعلام صوری کمبود کالا در کشور، گرانی را بیشتر کنند.

در گزارش‌های بعدی به ابعاد دیگری از فعالیت این فروشگاه می‌پردازیم.