به گزارش مشرق، اکبر صادقی با بیان این مطلب افزود: فرآیند تکمیل کاری خودروهای ناقص با سرعت بیش تری در ایران خودرو درحال انجام است و اطمینان می دهم با پیگیری وزارت صمت و تلاش خودرو سازان به زودی تحویل خودروهای معوقه به روز می شود.
مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت، مشکل خودرو های دارای کسری قطعه را نبود سرمایه در گردش مناسب برای تولید در خودرو سازان و عدم تامین برخی از قطعات الکترونیکی و ایمنی دانست و اظهارداشت: با پای کار آمدن شرکت های دانش بنیان، روند بومی سازی قطعات حساس و الکترونیکی خودرو ها سرعت می گیرد.
بیشتر بخوانید:
صادقی تاکید: براساس آمار اعلامی از سوی ایران خودرو، این شرکت از هفتم خرداد تاکنون بیش از ۲۳ هزار دستگاه خودرو ناقص را تکمیل و تحویل مشتریان داده است.
وی توسعه داخلی سازی را تنها را ه بقا و ارتقای صنعت خودروی کشور دانست و خاطر نشان ساخت: طرح بومی سازی قطعات پیشرفته خودرو که به ابتکار وزیر صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته، شرکت ایران خودرو با تیم مدیریتی جدید ساپکو و هم افزایی ایجاد شده بین قطعه سازان گام های خوبی برداشته است و این روند داخلی سازی قطعات با سرعت بیش تری صورت گیرد.
مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت تاکید کرد: درشرایط فعلی انتخابی جز افزایش توان ساخت داخل درخودرو سازی و قطعه سازی نداریم و بایدخرید قطعه از خارج کاهش یابدو وزارت صمت از روند بومی سازی قطعات حمایت های مالی و معنوی خواهد کرد.
درادامه منصور منصوری مدیر عامل ساپکو نیز در این بازدید اظهارداشت: تلاش جهادی برای خود کفایی قطعات در ساپکو به راه افتاده است که در ماه های آینده شاهد تولید انبوه قطعاتی که توسط سازندگان ایرانی خود کفا شده، خواهیم بود.
وی افزود: ما به دنبال به حداقل رساندن ارزبری و وابستگی تامین قطعات هستیم که نتیجه آن کاهش ریسک تامین و تولید خودرو خواهد بود.
منصوری در زمینه داخلی سازی قطعات محصول ۳۰۱ اظهارداشت: از ۱۱۲۲ قطعه محصول ۳۰۱ حدود ۵۶۲ قطعه آن با همت بلند سازند های ایرانی بومی سازی شده است.
مدیرعامل ساپکو از تولید خودرو ۳۰۱ تا پایان سال جاری خبر دادو اظهارداشت: پلتفرم این محصول مبنایی برای تولید و عرضه چهار خودرو دیگرتوسط ایران خودرو خواهد بود.