به گزارش مشرق، فرشاد مقیمی در پاسخ به این سؤال که تدوین دستورالعمل قیمتگذاری خودرو در چه مرحلهای قرار دارد؟ اظهار داشت: این دستورالعمل از قبل وجود داشته و هم اکنون کار بازنگری آن در حال انجام است.
وی با بیان اینکه سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کار بازنگری دستورالعمل قیمتگذاری خودرو را انجام میدهد، تصریح کرد: این دستورالعمل هنوز به دست ما نرسیده است.
بیشتر بخوانید:
کسری قطعات برلیانس، ال ۹۰ و ساندرو در بازار
مقیمی در پاسخ به سؤال دیگر فارس در مورد بحثهای مختلف مطرح شده در خصوص علت انباشت خودروهای داخلی کف کارخانه و تناقضهای مطرح شده در مورد نوع قطعات کسری این خودروها نیز گفت: برنامه خروج خودروهای کف کارخانه را در دستور کار داریم و هفته گذشته نیز ۱۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در یکی از شرکتهای خودروساز تکمیل و به مشتریان تحویل داده شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانههای خودروساز وجود دارد که با تحویل قطعات باقیمانده در آینده نزدیک این خودروها تکمیل خواهند شد.
معاون وزیر صنعت ادامه داد: بخشی از قطعات کسری از داخل و بخشی نیز از طریق واردات تأمین خواهد شد و این خودروها وارد بازار میشوند.
وی افزود: هم اکنون برنامه خودروسازان طوری تنظیم شده که خودروهای تولیدی روز در همان زمان تولید تبدیل به خودروی تحویلی شوند و دیگر هیچ خودرویی در کف کارخانهها انباشت نخواهد شد.
وی با بیان اینکه پروژههای ساخت داخل نیز در حال پیگیری است، گفت: خودروهای ناقص انباشت شده در کف کارخانهها حداکثر تا یک ماه و نیم آینده تکمیل میشوند.
مقیمی در پاسخ به این سوال که گفته شده اکثر قطعات کسری خودروها، قطعات ساده و غیر هایتک بودهاند نیز اظهار داشت: بخشی از قطعات کسری در خودروهای ناقص، هایتک نیستند ولی در برخی موارد نیز کسری قطعات هایتک را داشتیم که هفته گذشته نیز جلساتی را با ۲ تأمین کننده برگزار کردیم تا مشکلات این تولید برطرف شود.
وی افزود: در حال حاضر در مورد برخی خودروها به شرایطی رسیدهایم که به اندازهای که تولید میشوند، تجاری و تحویل مشتری میشوند.