کد خبر 1012586
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
حسین خانزادی

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه عملیات نصب سیلوهای پرتاب عمودی موشک روی ناوشکن «دنا» همزمان با ناوشکن «دماوند» در حال انجام است، از آزمایش پرتاب موشک از این سامانه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در خصوص آخرین وضعیت نصب سامانه پرتاب عمومی موشک بر روی شناورهای نداجا، اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در ارتباط با شناورهایی که از ساحل فاصله می‌گیرند و در عمق عملیات انجام می‌دهند، این است که بتوانند از خودشان دفاع کنند و به دشمن پاسخ دهند؛ بنابراین تعداد تسلیحات به ویژه تعداد تیر موشکی که حمل می‌کنند بسیار مهم است.

وی افزود: طبیعی است یک شناور در سطح باید با اهداف سطحی بجنگد در آسمان با اهداف پرنده و پرتابه مقابله کند؛ وقتی سامانه‌ها عمود پرتاب می‌شوند، فضای بیشتری برای بارگذاری موشک فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ناوشکن دماوند آماده تحویل به نداجا است

دریادار خانزادی با بیان اینکه تدابیری از فرمانده معظم کل قوا مبنی بر مصونیت بخشی به یگان‌های شناور داریم، خاطرنشان کرد: به همین علت امروز در حال پیش‌بینی موشک‌هایی برای پرتاب از سیلوهای عمود پرتاب هستیم نقطه آغاز آن فقط دماوند نیست و دماوند یکی از آنهاست؛ در جنوب هم این کار دارد انجام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، ناوشکن «دنا» را شناور بعدی عنوان کرد که به صورت همزمان با دماوند عملیات نصب سیلوهای پرتاب عمودی موشک بر روی آن در حال انجام است و گفت: به زودی آزمایش پرتاب موشک از پرتابگر عمودی از روی یکی دیگر از شناورها انجام خواهد شد و همه شناورهای نیروی دریایی به این سامانه مجهز خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: موشک‌های پرتاب شده از پرتاب‌کنندهای عمودی هم برای مقابله با موشک‌های کروز است و هم برای سکوهای پرنده پرتاب موشک‌های ضد کشتی یعنی هواپیماها در ارتفاع کوتاه و متوسط است.

 سامانه پرتابگر عمودی موشک (VLS) Vertical Launch System سامانه‌ای برای شلیک انواع موشک‌ها بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی است که از تعدادی سلول (محفظه) حامل موشک در کنار یکدیگر تشکیل شده و هرکدام از آنها می‌تواند انواع موشک‌های پدافندی و یا کروز را شلیک کند.

این سامانه در دو نمونه پرتاب گرم و پرتاب سرد در دنیا وجود دارد که در نمونه پرتاب گرم، موتور موشک درون محفظه روشن می‌شود و با استفاده از نیروی گازهای خروجی حاصل از عملکرد موتور به بیرون پرتاب شده و ادامه مسیر می‌دهد. در مدل شلیک سرد، موشک توسط نیروی گاز(نیوماتیک) که به وسیله یک ژنراتور گازی تولید می‌شود، ابتدا به بیرون از سلول پرتاب می‌شود و در فاصله‌ای ایمن از سطح عرشه شناور، موتور آن روشن خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • Mojtaba IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    5 36
    خوب خداکنه گزینه روسی خریده باشین نه چینی
    • مجتبی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      29 2
      طراحی و ساخت داخل هست با الگوی پرتابگر های جعبه ای داخلی
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      2 1
      آقا نه چینی هست نه روسی.. برو سمت افریقا این بار که میرسی به پرتابگر و موشک اومخونتو
  • هادی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    28 0
    خدا قوت..جای همچین سامانه ایی تو ناوای کشورمون خالی بود..انشاءا... نیروی دریایی به سمت ساخت ناوشکنای سه وشش هزارتنی بره
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    13 0
    الله اکبر
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    9 9
    خیلی جالبه امریکا یک قاقارک می سازه هیچکس نمی دونه چیه ولی ما تا مارک زنجیر لنگر ناوهامون تو خبرگزاریهاست
  • مرصاد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    37 2
    کاش خودرو سازان ما ؛ نیمی از غیرت نظامیان ما را داشتند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس